/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mitsubishi
Fra : jabco9240
Vist : 1470 gange
200 point
Dato : 15-02-04 16:58

Jeg har en Mitsubishi Colt fra 92-93 Den har en eller flere defekter, der gør, at motoeren ikke stopper når nøglen drejes til "sluk" positionen. Der er ikke noget problem når den skal starte. Når jeg får motoren stoppet - ved at sætte den i gear, træde på bremsen og langsomt slipper bremsen - og tager nøglen ud, er der stadig tænding på.. der er stadig lys i lygterne mm.
Desuden har min kære bil den defekt, at den går underligt i tomgang. Nogle gange går den ud..mest når den er kold.. nogle gange kører den op og ned mellem 1000 og 2000 omdrejninger.. mest når den er varm. Nogle gange går den ok i tomgang.
Jeg ved ikke om der er en sammenhæg mellem "stoppeproblemet" og "tomgangsproblemet". De opstod ikke samtidig.
Min lokale automekaniker kan ikke løse problemet. Håber at andre kan.

Hilsen

Jan

 
 
Kommentar
Fra : Teil


Dato : 15-02-04 17:20

Kører du på højt oktantal?

Kommentar
Fra : jabco9240


Dato : 15-02-04 17:28

Jeg kører på 95 oktan. Som producenten skriver, at man bør.

Hilsen

Jan

Kommentar
Fra : Teil


Dato : 15-02-04 17:47

Noget tyder så på at tændingen står forkert, når motoren ikke stopper.
Gad vide om dit laderelæ hænger eller er defekt på anden måde.

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 15-02-04 18:11

Det er i hvert fald verken tændingen der står forkert, eller laderelæ, eller oktan.
Det mest sandsynlige er tændingslåsen, eller tændingsrelæet.
Det er ikke et unormalt problem, som også findes på andre mærker, slet ikke sjældent.
Men det hænger ikke sammen med tomgangsproblemerne, som må skyldes en sensor på karburatorsiden, enten en lambdasonde eller temperaturkompensatoren.
Du må nok den tunge vej til orginalforhandlerværkstedet, bilen har et diagnosestik, der fortæller om karburatorproblemet.
Tændingslåsen er tyverisikret, så den er meget svær at få ud.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ta262


Dato : 15-02-04 18:14

Det med at slukke for dyret, kunne vel også bare være tændingslåsen der er stået af. Det var tilfældet på min opel fra 98.

Mvh
Torben

Kommentar
Fra : RISKOGER


Dato : 17-02-04 16:21

Hej jabco9240

Jeg vil give palle hansen ret med hensyn til at du ikke kan stoppe din motor,
min arbejds makker havde samme problem med sin seat cordoba årg 2000
han kunne stå og vifte med bil nøglerne i hånden samtidig med at motoren gik i tomgang og der var lys på.
seatens problem var en defekt bundplade i tændings låsen,den blev skiftet og nu stopper motoren når nøglen bliver drejet

vh Riskogeren


Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 17-02-04 18:29

Ja man kan altid stoppe motoren ved at slå tændingen til og fra nogle gange.
Riskoger: Det er rigtigt at man på en del modeller kan nøjes med at skifte kontaktbundpladen (Så sparer man at få kodet låsen om og den er langt billigere, men det kan være et pillearbejde, at få det sat rigtigt sammen med fjedre osv) Men desværre er det ikke alle der kan skilles ad i tændingslåsen, og på dem må man have helt ny tændingslås.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : 534

Modtaget 200 point
Dato : 17-03-04 20:47

Med hensyn til den hoppende tomgang,prøv at rense med bremserens omkring spjældet ved indsugningen og blæs det rent bagefter. Med hensyn til at stoppe bilen,prøv at skifte bundstykket i din tændingslås.


M.V.H. Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240


Dato : 17-03-04 20:50

Tak for svaret 534.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste