|
| Kommentar Fra : jabco9240 |
Dato : 15-02-04 17:28 |
|
Jeg kører på 95 oktan. Som producenten skriver, at man bør.
Hilsen
Jan
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 15-02-04 17:47 |
|
Noget tyder så på at tændingen står forkert, når motoren ikke stopper.
Gad vide om dit laderelæ hænger eller er defekt på anden måde.
| |
|
Det er i hvert fald verken tændingen der står forkert, eller laderelæ, eller oktan.
Det mest sandsynlige er tændingslåsen, eller tændingsrelæet.
Det er ikke et unormalt problem, som også findes på andre mærker, slet ikke sjældent.
Men det hænger ikke sammen med tomgangsproblemerne, som må skyldes en sensor på karburatorsiden, enten en lambdasonde eller temperaturkompensatoren.
Du må nok den tunge vej til orginalforhandlerværkstedet, bilen har et diagnosestik, der fortæller om karburatorproblemet.
Tændingslåsen er tyverisikret, så den er meget svær at få ud.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : ta262 |
Dato : 15-02-04 18:14 |
|
Det med at slukke for dyret, kunne vel også bare være tændingslåsen der er stået af. Det var tilfældet på min opel fra 98.
Mvh
Torben
| |
| Kommentar Fra : RISKOGER |
Dato : 17-02-04 16:21 |
|
Hej jabco9240
Jeg vil give palle hansen ret med hensyn til at du ikke kan stoppe din motor,
min arbejds makker havde samme problem med sin seat cordoba årg 2000
han kunne stå og vifte med bil nøglerne i hånden samtidig med at motoren gik i tomgang og der var lys på.
seatens problem var en defekt bundplade i tændings låsen,den blev skiftet og nu stopper motoren når nøglen bliver drejet
vh Riskogeren
| |
|
Ja man kan altid stoppe motoren ved at slå tændingen til og fra nogle gange.
Riskoger: Det er rigtigt at man på en del modeller kan nøjes med at skifte kontaktbundpladen (Så sparer man at få kodet låsen om og den er langt billigere, men det kan være et pillearbejde, at få det sat rigtigt sammen med fjedre osv) Men desværre er det ikke alle der kan skilles ad i tændingslåsen, og på dem må man have helt ny tændingslås.
VH Palle Hansen
| |
| Accepteret svar Fra : 534 | Modtaget 200 point Dato : 17-03-04 20:47 |
|
Med hensyn til den hoppende tomgang,prøv at rense med bremserens omkring spjældet ved indsugningen og blæs det rent bagefter. Med hensyn til at stoppe bilen,prøv at skifte bundstykket i din tændingslås.
M.V.H. Jørgen
| |
| Godkendelse af svar Fra : jabco9240 |
Dato : 17-03-04 20:50 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|