/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
citroen xantia 1.8i 16v 1997
Fra : jjbry
Vist : 1317 gange
100 point
Dato : 07-02-04 21:38

Da jeg kører begynder bilen, fra den er kold, pludselig at hakke i det som om den kun kører på to-tre cylindre.
det er ikke så slemt i starten, men jeg skal tilbagelægge 20km og det bliver værre og værre,
til sidst kan den næsten ikke trække sig selv, faktisk kommer jeg ikke helt op af min indkørsel da den ikke kan
trække sig selv. Den lugter samtidigt MEGET varm men der er ingen lamper som har lyst ej heller mangler den olie eller vand.
Da den har stået et stykke tid og er kølet af, får jeg den listet op med nød og næppe.
Tandremmen har kørt 75000km og skal skiftes under alle omstændigheder, men kan det være den som er hoppet en tand
( har prøvet det med en gammel civic ) eller er det lambda sonden som er stået af.
Hvorfor lugtede den så varmt, vandmåleren stod fint på ca. 80 grader .
Andre muligheder??
JJ.

 
 
Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 07-02-04 22:49

Det er nok ikke remmen da det ville være lige dårligt hele tiden Men stop øjeblikkeligt med at køre ydeligere for det lyder ikke særligt sundt for din motor hvad det ellers kan være har jeg ikke en ide om med alt det nymodens teknik sådan en er udstyret med Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 07-02-04 22:52

Når man læser det du har skrevet ka man godt få det indtryk at du har kørt 20 km i garagen inden du ikke kan få den op af indkørslen *SS* Mvh sune

Kommentar
Fra : 9881


Dato : 08-02-04 12:12

hej jj du skriver at det virker som om bilen kun går på 2-3 cylindre,det forklarer den varme lugt da det er uforbrændt benzin som er kommet ned i din catalysator og der har forøget temperaturen væsentligt,fejlen derimod kan være følgende,har du fået undervognsvask fornylig ?? hvis ja,kan det være vand som er trængt ned omkring tændrørene og skaber problemer med tændingen ellers kan det også være et tændrørskabel som er gnavet igennem på den ene eller anden måde,prøv ihvertfald at tage dine tændrørshætter op og se om der ligger fugt/vand omkring tændrørene. mvh ole

Accepteret svar
Fra : ds23

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-04 15:03

Tjaaaaa.
Start med at chekke benzinfilter, benzinrtyk (2.5-3,o bar)
Chek lille vacumslange på benzintrykreg. for utætheder.
Chek luftfilter.
Chek alle luftslanger fra gasspjæld/indsugningsrør til topstykke.
Chek alle el.stikforbindelser på gasspjældhus for ir.
Chek tandremmens stramhed (af.mont, øv. tandremhus)
/steen b.

Kommentar
Fra : ds23


Dato : 08-02-04 15:17

Hov´
Jeg glemte..
Det første du skal gøre.
Chek køleblæseren (lad motoren køre tomgang når den har drifttemp.) Den skal arbejde omkring 90 gr.c.
/steen b.

Godkendelse af svar
Fra : jjbry


Dato : 14-02-04 09:19

Tak for svaret ds23.

Problemet var tændspolen, desværre er tændkabler tændrørshætter og så tændspolen samlet i et færdig
bagt dæksel fra fabrikkens side på en 16v så den SKULLE på værksted, da jeg ingen chance havde
for at finde ud af det uden det rigtige måleværktøj.
Alt andet hvad jeg selv kunne gøre blev forsøgt inden da, så igen tak for hjælpen.

JJ.

   
                     

Kommentar
Fra : jjbry


Dato : 14-02-04 09:25

til 9881
du skulle egentlig også have point men så vidt jeg ved kan man kun give point til 1 svar.

JJ.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste