/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi K.
Fra : KevinS
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 04-02-04 23:47

Hey alle sammen...
Jeg har en ven som li har købt en maxi P.
Vi har skiftet cylinder, stempel, svinghjul, platin, tændrør og Kabu.
Den laver fin gnist i tændingen og tændrøret gnister os fint.Den får fin med benz i kabu og vidre i cylle.
Men den vil fame ik starte og d er røv irriterende a løbe frem og tilbage uden der sker en skid andet end den laver masser a kompretion.
Hvad kan være galt?

Kan tændingen stå forkert og i så fald hvordan stiller man tæningen på sådan en?

Hilsen Kev

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 05-02-04 00:25

Tændingen stilles som grundindstilling (og den skal kunne køre i denne stilling) i midten af 3 spor/riller.
Altså skru Puchdækselet af med de 2 skruer, drej svinghjulet/magnet så man kan kigge ind, løsen de 3 skruer der sidder 120 grader forskudt (skruene sidder i yderkanten af grundpladen). Drej grundpladen (grundpladen er den spoler og platiner sidder på), så skruerne sidder i midten. Så skulle den starte, men skal senere indstilles mere præsis for at kunne tænde nøjagtig 1mm før top.
Platinafstanden skal være 0.35-0.45 mm
Du skal være sikker på at svinghjulet er sat ordentlig fast med noten i krumtapakselen, hvis noten mangler, sidder svinghjulet jo løst og vil aldrig give gnist rigtig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smut

Dato : 05-02-04 09:24

gør som pallebhansen siger men sig lige efter om gnisten er mørkelila hvis den er en anden farve så prøv med et andet tændrør

Godkendelse af svar
Fra : KevinS

Dato : 05-02-04 16:10

Tak for svaret pallebhansen.