|
| Kommentar Fra : geu |
Dato : 03-02-04 22:52 |
|
Det kan det jo, men så ville det jo være der hele tiden... Jeg vil nok starte med og få renset min kaburator og kontrolert om den får nok at leve af.
Ellers skal du kontroler dine tændrørsled. og strømfordeler, det kan også væer din tænding der driller.
| |
|
Jeg har nyt strømfordelerdæksel og rotor på.
| |
|
Ja, men uden ændring af problemet.
| |
|
Der er ingen platin i denne model.
PS: Jeg går til køjs nu, sov godt.
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 04-02-04 00:13 |
| | |
|
der er ofte en elektrisk styret "snøfteventil" i escort, der forhindrer eftertænding ved at udløse vacuumet i manifolden. den kan blive utæt og derved forstyrre luft/benzin blanding.
Bare et skud....
| |
|
Hvor sidder den der "snøfteventil", og har den et andet navn.
Jag har en reperationshåndbog, og kan måske finde noget i den, hvis jeg har det rigtige navn på "snøfteventilen".
Jeg skal også lige ha' indskudt, at Escorten kun kører 9-9.5 km/l.
Det er vel lige i underkanten, men måske logisk nok, når den går så ujænt.
| |
|
Det er en manuel choker.
Kan den flytte sig, når først den er skubbet tilbage, altså, slået fra?
| |
|
Med hensyn til "snøfteren": En af mine bekendte fik den skiftet som afhjælpning på et problem med samme symptomer. Jeg mener der går en slange fra manifolden over til ventilen, som der så går elektriske ledninger til. Den jeg har set, var monteret i venstre side, set forfra på en Escort 1,3 fra først i 80'erne. Men jeg tror ikke motoren er ændret væsentlig siden....
| |
| Kommentar Fra : kimibsen |
Dato : 04-02-04 22:28 |
|
Jeg har haft en 1.3 med samme problem, denne var dog med automatisk choker, problemet var at der bag på kaburatoren sad et lille blinddæksel på størrelse med en lille 5 øre, denne var faldet af og afhængig af hvor choker og spjæld stod fik kaburatoren falsk luft ind denne vej, ved at sætte en 5 øre i hullet fik vi en bil der kørte og startede perfekt.
Jeg vil dog ikke undlade at bemærke at inden vi fandt denne fejl havde vi skiftet benzintank, benzinrør, benzinpumpe, kondensator, rotordæksel og tændrør
| |
| Kommentar Fra : pdm |
Dato : 11-02-04 00:18 |
|
Der er en omskifterklap på luftfiltertragten, der regulerer blandingen af varm og kold indsugnings luft.Virker den eller er den groet fast.Det må også understreges at min escort ikke kunne køre uden karburatorsprit.Har du prøvet det?
| |
| Kommentar Fra : skaaning |
Dato : 27-02-04 18:13 |
|
skift din benzinpumpe eller rens karburatoren. det er altid der fejlen er
| |
|
Jeg har ved en tilfældighed fundet fejlen.
Der sidder en ventil der bliver aktiveret af svømmeren, alt efter om der er meget eller lidt benzin i svømmerhuset. På den ventil er der en lille "hage" der griber om svømmeren. Den lille "hage" havde drejet sig, så svømmeren ikke aktiverede ventilen alt efter benzinstanden i svømmerhuset. Den er nu drejet på plads, og bilen kører fint nu.
Ang. accept af svar, er der jo ikke nogen af jer der ligesom har ramt.
Derfor afgør jeg det på denne urimelige måde: Den der skriver den næste kommentar, lige meget hvad, får pointene.
Så det er: "Hurtigst på aftrækkeren"
| |
| Godkendelse af svar Fra : bassenborg |
Dato : 28-03-04 19:53 |
|
Du var den hurtigste, med det rigtige svar. Tillykke.
PS: Ja, man lærer sommetider noget på de mest mærkelige måder.
Ha' det pænt.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|