/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Adskillelse af en sang...
Fra : CiaoStyrer
Vist : 380 gange
28 point
Dato : 03-02-04 20:46

Jeg har en sang jeg gerne vil adskille for at lave at remix... Sangen for sig.... Og musiken delt op i instrumenterne...... Er der nogle der kan give nogle gode råd om hvordan jeg kan remixe en sang... Hvilke programmer vil i anbefale...

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-02-04 23:24

Nu fortæller du ikke om det er PC eller Mac -- dernæst om dit styresystem.... Men Cubase går du aldrig galt i byen af...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 28 point
Dato : 03-02-04 23:48

Hej CiaoStyrer

Hvis jeg har forstået ret, hvad det er du vil gøre, så er det umuligt, uanset hvor mange milliarder du ofrer på et program. Jeg forstår det sådan, at du vil opdele en sang i f.eks.:

-lead vokal
-kor
-lead guitar
-guitar
-bas
-trommer
osv osv osv....Her kan der være tale om et uendeligt antal lydspor, der er mixet sammen!!!

Du kan med diverse plugins fjerne vokalen helt eller delvist på nogle musikalske arrangementer (dette kan Cubase f.eks.). Og med avancerede programmer kan du adskille lydbilledet alt efter, hvordan det er panoreret.

Ønsker du at lave et remix a la dem du hører i radioen (f.eks. A little less conversation m. Elvis) skal du kontakte pladeselskabet, og købe rettighederne til råmixet.

Mange remix laves også med en sampler, hvor man blot ændrer melodiens tempi og generelle opbygning + tilføjer nye effekter (du kan sammenligne dette med en DJ's arbejde.)

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 04-02-04 15:29

Okay, det er en pc.... Hvis bare jeg kan adskille sangen fra musiken, så jeg kun har sangen (det gør ikke noget hvis man kan høre instrumenterne lidt)... Kan cubase også det.. Hvilket program vil i anbafale jeg laver remixet i... det er et techno remix, jeg vil lave...

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 04-02-04 15:34

Hvad kan det der cubase egentlig...??

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 08-02-04 11:44

Tak for svaret Chamira...