/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Så er den gal igen.
Fra : keno
Vist : 429 gange
40 point
Dato : 01-02-04 16:16

Hej til alle på Kandu.
Så er den gal igen med min VW Passat 1,6 c fra 83,mit problem er der kommer vand ind i bilen og det er meget vand. Hvordan kan det komme ind er der nogen som har haft samme problem ???
Det kommer "kun" ind i højre side, der er ikke noget vand i føresiden.
NOGEN SOM KAN HJÆLPE MIG Hilsen KENO.

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 01-02-04 16:18

Desværre kan jeg ikke hjælpe.
Men hvad med lt bore et lille hul i bunden af højreside - så kan vandet da komme ud igen

Held og lykke med problemet.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 01-02-04 16:25

Jeg er ikke helt sikker, men på min gamle Polo fra '86, sad batteriet i højre side *over hanskerummet*
Karosseripladen batteriet står, på var gennemtærret og vandet løb ned bag hanskerummet og vidre ned i bunden af bilen

Gert

Kommentar
Fra : killme

Dato : 01-02-04 16:36

Tja, frem med lommelygten og vandslangen. Det er vidst den eneste måde at se hvor vandet kommer ind henne. Det kan jo være alt lige fra utæt forrude, tæret karroseri til vandindtrængen ved døren.

Søg og du skal finde

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 17:23

killme har ret, få en til at sprøjte vand, svarende til silende regn og sid selv inde i bilen med en lygte så du kan se ind i krogene. Finder du ikke stedet må du afmontere handskerum eller lignende så du kan se ind til "torpedoen" (plade mellem motorrum og kabine).
Tjek forruden og dørlisten grundigt.

mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : seatlars

Dato : 01-02-04 23:14

Det kan komme ind gennem varmeapparatet, hvis afløbene ude i vandkassen er tilstoppede af blade el. lign.

Mvh
lars

Accepteret svar
Fra : sipelip

Modtaget 40 point
Dato : 03-02-04 01:38

Den klassiske i golfer, som jo er nært beslægtet med passat, er at tætningslisterne til vinduerne i fordørene bliver utætte. Det kombineret med at man ikke lige renser dørafløbene så ofte, gør at dørene løber over, og ind i kabinen. Hvis vandet ligger primært i lavningen foran førersædet og sekundært foran passagersædet, og der samtidig er tørtop ad paneler og tæpper m.v., kan det godt betale sig at skrue dørbeklædningen af og se om afløbene i dørene er stoppet til, og efterfølgene skifte tætningslister til ruderne. Det kan være nok at rulle vinduet helt ned, og presse metallet sammen over det, for at gøre spillerummet mindre, men husk at give listen noget silikone. Alternativet er kølervæske fra varmeapparatet eller som nævnt tidligere, gennemtæring v. forruden.
Når døren skal samles, så se på www.golf2.dk under guider/udskiftning af plastik i fordøre (eller sådan noget lignende), hvad du skal være opmærksom på.

Godkendelse af svar
Fra : keno

Dato : 04-02-04 10:28

Tak for svaret sipelip.