/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Filfejl
Fra : TBjorn
Vist : 317 gange
120 point
Dato : 28-01-04 22:58

Jeg har installeret XP på min computer. Når jeg starter op får jeg følgende meddelelse:
Filfejl: hpmecpwa.dll mangler
Filfejl: hpmpmlwa.dll mangler
Dernæst står der noget med et langt filnavn og jeg skal så tjekke om den er korrekt e.l.
Hvad kan dette skyldes og hvordan afhjælper jeg det?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 23:06

Kan du så ikke komme videre ?? Har du en printer tilsluttet ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-01-04 01:04

Ja det er ikke en fil der normalt ligges ind når du installerer Windows, men en rest fra tidligere installation.
Det kan godt være en fil der installeres med en HP printer eller skanner, og løsningen må være at installere driverne fra disse igen, eller afinstallere dem (hvis de kan findes) i tilføj eller fjern programmer i kontrolpanelet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-04 11:04

Jeg har ledt efter omtalte DLL'er på :http://www.dll-files.com/ og der kendte de dem ikke, så jeg tror pallebhansen er på rette vej, selvom jeg heller ikke fandt dem på http://hp.com Der kan du til gengæld hente drivere til de fleste af deres produkter. Det kunne jo også være en scanner eller noget...?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TBjorn

Dato : 01-02-04 20:17

Jeg har en HP OfficeJet R45. Har afinstalleret driveren, og plug and play installeret den igen. Kan ikke finde en driver på www.hp.com der passer til Windows XP. Er der ikke nogen der kan finde disse filer? eller ved hvordan jeg kommer af med filfejlene? Der mangler også en hpmdlbwa.exe fil?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 120 point
Dato : 01-02-04 21:10

Hvis du har haft feks. Windows 2000 før på din comp. stammer fejlen herfra, se her hvordan du gør:
http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?reg=&plc=&lc=en&cc=us&cat=faq&prodId=hpofficeje10468&docName=bpu01853.html
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : TBjorn

Dato : 01-02-04 21:15

Tak for svaret pallebhansen.