/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Publicher 2002 / Ws-Ftp
Fra : kender_du
Vist : 768 gange
220 point
Dato : 27-01-04 16:18

Jeg har et problem med at lægge min hjemmeside ud på nettet med Pub 2002, ikke at den ikke kommer der ud, men at den ikke er til at læse. jeg bruger Ws-ftp Le til af overføre mine filler med. efter overførelsen ligger der en mappe med billeder i og en fill.
Jeg vil også gerne vide om man kan få Hjemmesiden til at centre automatisk. på en 1024 x 768 eller en 800 x 600 automatisk. evt hvilken opsætning ?

Siden ligger på www.kent.1go.dk

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 27-01-04 16:26

Hej!

Din startfil skal gemmes som index.htm / index.php / index.asp alt efter hvilket system serveren kører. index.htm virker altid.

Hvis ikke du har gjort det, kan side ikke hentes medmindre du indtaster stien - f.eks. www.kent.1go.dk/filnavn.htm

Mener du centrering lodret eller vandret, eller begge dele på en gang?
Steen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-04 16:28

Har hørt om andre med samme problem.
Publisher 2000 har IKKE dette problem.
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvad der går galt så jeg følger lidt med her.

Kommentar
Fra : kender_du

Dato : 27-01-04 16:32

Hej steen
centrering lodret ville være fint

Accepteret svar
Fra : steenolsen

Modtaget 230 point
Dato : 27-01-04 16:38

ok - går ud fra at du har lavet det i tables, og så kan du bruge kommandoen align="center" :
<table align="center">

Du kan også bruge den i dine celler, altså:
<td align="center">

En vandret centrering er standard, men det kan i visse sammenhænge være nødvendigt at indsætte kommandoen alligevel - valign="middle"
<td valign="middle">

En blanding: <td valign="middle" align="center">

Skal du centrere en side som det f.eks. er tilfældet på http://nybilrude.dk er det lidt mere kompliceret. Det har jeg ikke tid til at skrive lige nu, men håber du kan klare dig med dette til at starte med - ellers vend tilbage
Steen

Godkendelse af svar
Fra : kender_du

Dato : 28-01-04 16:49

Tak for svaret steenolsen.
Jeg er ikke helt på det rene med hjemmeside programmering, og mangler stadig en
del hjælp, men tak for denne gang.

Kentbruun@privat.dk