/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Brænding af Digitale foto
Fra : rivli
Vist : 362 gange
20 point
Dato : 01-04-02 21:23

Hvis jeg har en mængde foto fra mit Digitale fotoapparat lagret på min harddisk i .jpg format, hvorledes brænder jeg en CD skive med disse billeder og som jeg kan se på mit TV via. min stationære DVD afspiller. Jeg benytter "Nero Burner 5.5" er det ok?
PÅ forhånd tusinde tak !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-04-02 20:30

Prøv "Ulead DVD PictureShow"

"rivli" <rivli.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Sp2q8.6489$iY5.298097@news010.worldonline.dk...
> Hvis jeg har en mængde foto fra mit Digitale fotoapparat lagret på min
> harddisk i .jpg format, hvorledes brænder jeg en CD skive med disse
> billeder og som jeg kan se på mit TV via. min stationære DVD afspiller.
> Jeg benytter "Nero Burner 5.5" er det ok?
> PÅ forhånd tusinde tak !
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-04-02 09:59

> Hvis jeg har en mængde foto fra mit Digitale fotoapparat lagret på min
> harddisk i .jpg format, hvorledes brænder jeg en CD skive med disse
> billeder og som jeg kan se på mit TV via. min stationære DVD afspiller.
> Jeg benytter "Nero Burner 5.5" er det ok?
> PÅ forhånd tusinde tak !

Nero kan godt benyttes til at lave billede CD'er til afspilning på DVD. Den
har nogen begrænsninger i antallet af billeder der kan lægges på CD'en, men
derudover er det ret ligetil.

Du skal benytte det format der hedder Video-CD. Så er det bare at udvælge
billederne - Nero konverterer dem selv til det korrekte format.

Bemærk iøvrigt, at det ikke er alle DVD afspillere der kan afspille
hjemmebrændte CD'ere.

/Martin

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 20 point
Dato : 03-04-02 22:04

Hej
Jeg kan kun tilslutte mig Martin, dog vil jeg lige indskyde, at de fleste nye DVD'er, ja faktisk alle nye, kan afspille hjemmebrændte cd'er.
Mvh
Nocom