|
| Kommentar Fra : nilsg |
Dato : 23-01-04 14:02 |
|
Vand i benzin - brug karburatorsprit.
/nilsg
| |
| Kommentar Fra : thulin |
Dato : 23-01-04 14:04 |
|
Hvilken årgang ??
Injection eller kaburator motor ???
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 23-01-04 14:06 |
|
Jeg kan ikke huske om din fordmotor har gummistempel/klokke i karburatoren.
Har den det, så kan der være revne membranen, så den ikke løfter sig. Din tænding kan også stå forkert/defekt. Jeg gætter på at din motor går lidt langsomt op i omdrejninger i frigear.
Emesen.
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 23-01-04 14:39 |
|
Batteriet - normalt "kører" man ikke på batteriet, men på generatoren. Men kan generatoren ikke følge med (for mange lygter) vil batteriet langsomt aflades, og du kan så heller ikke få startmotoren til at rotere. Tændingssystemet bruger ikke ret meget strøm.
Emesen.
| |
| Kommentar Fra : skingur |
Dato : 23-01-04 14:53 |
|
... endelig kan det være, tændrørerne skal renses eller der er hoppet en tandrem af....
(Citroenens sygdomsliste!!!)
| |
|
Det er nok benzinmangel, prøv derfor først at give den en sjat benzin. Og starter den så ved du at måske er benzinpumpen/rørene stoppet, og kan tage slangen efter benzinpumpen af, og se om den giver noget ved startforsøg.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 23-01-04 16:25 |
|
Jeg tror stadig på membranen i karburatoren (stadig hvis den er klokkeformet i toppen)
Emesen.
| |
| Kommentar Fra : egoland |
Dato : 23-01-04 16:39 |
|
Som før (nilsg). Jeg tror det er vand i benzinen. Når det så er koldt, og der står vand i karburatoren, fryser vandet i dysen, blandingen bliver tynd, og omdrejningerne ryger op. Tøm tanken for vand, tøm/dræn karburatorens svømmerhus.
Når den opfører sig som den gør, tror jeg ikke det kan klares med karburatorsprit - der simpelthen for meget vand i systemet til, at den kan komme igang, og dermed rense sig selv, ved at karburatorspritten emulgerer vand og benzin.
| |
| Kommentar Fra : ds23 |
Dato : 23-01-04 17:15 |
|
Hej.
Er den frostsikkeret?(kølevand)
/steen b.
| |
|
Tag en ledning af et af tændrørerne , sæt denne ledning på et tændrør og læg
det ovenpå motoren , få lillemor til at dreje nøglen så starteren kører , så skal der være gnist i tændrøret.
Hvis det er tilfældet er tændingssystemet formentlig ok.
Noter motorkoden til mig , den findes på typepladen. Denne sidder i motorrummet. ved hjælmstiveren.
| |
| Kommentar Fra : ds23 |
Dato : 23-01-04 18:59 |
|
Til Skingrur.
Du må ikke bytte rundt Citröen/ford tandremme.
Du mener nok opel maskineri.
/steen b.
Undskyd, det er en helt anden tråd......
| |
| Kommentar Fra : mvoigt |
Dato : 24-01-04 22:00 |
|
har du prøvet NOS..... så kører den sindsygt..... eller hareldit i udstødningen så køre den altid
| |
| Kommentar Fra : lalle9 |
Dato : 25-01-04 23:24 |
|
ta lige at tjekke tændningen det må være der tror det en platin
| |
|
prøv at tage fordelerdækslet af og se om der er ir hvis der er det så skal du bare gå ned i thansen og købe en ny rotor og strømfordelerdæksel tændrørskabler og tændrør de har 30% på alt autoudstyr det hele koster 233 kr hvis du køber det inden 27 marts det samme ville koste 1000kr ved ford
| |
| Kommentar Fra : Tri |
Dato : 28-07-04 19:23 |
|
Jeg har lige haft samme problem med min Sierra!
Først troede jeg at det var mit tændingsmodul, men fandt ud af at det var et stik, som sidder på min strømfordeler som ikke virkede efter hensigten.
Jeg skilte stikket & gav det en gang kontaktspray, så samlede jeg stikkede & derefter gav jeg det en gang Silikonespray, så det kunne bilve vandafvisende igen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|