/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Strømboks på Mitsubishi Lancer 1992
Fra : Aabybro_Per
Vist : 661 gange
50 point
Dato : 16-01-04 19:11

Hej er der nogen der ved om man selv kan udskifte en strømboks, og er det nemt??
Mitsubishi siger at prisen på en sådan box er 6400kr !? - Der er vel ikke nogen der lige ligger inde med en sådan...?

mvh Per

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 16-01-04 20:41

Ja det er rimelig nemt, man skal bare huske at flytte en ledning af gangen over på den nye.
Du skal bare ringe til den nærmeste bilophugger, han kan skaffe den i sin database, der viser hvor i Danmark der er en, og hvad den koster.
Hvis den stadig sidder på en bil, kan du bede om de klipper ledningerne af uden for boksen, så kan man meget bedre se ledningernes farve, og så er den lidt lettere at monter, for så kan man se om farverne passer.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Aabybro_Per

Dato : 16-01-04 23:52

Tak for svaret pallebhansen.
Jeg har ikke kunne finde en brugt, så jeg bliver nød til at få Mitsubishi til at montere en ny... æv
Men tak for svaret!
mvh Per

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-04 00:32

Nej det er da helt vildt, så bør man søge i Sverige og Tyskland.
Eller få den repareret ved en autoelektro værksted, du kan da altid få dem til at se på den.
Nu havde det været smart hvis du hos Mitsubishi, havde fået delnummeret på boksen.
Nu prøvede jeg lige på: http://www.alldiscountautoparts.com/MitsubishiLancer.html at finde den, jeg regner med det er en kasse med sikringer, og med indstik til en masse relæer. Og hvis det er det så kan den næsten ikke være defekt, men det kan et af relæerne, som så bare kan skiftes. Nu kunne jeg ikke finde delen, da jeg ikke havde nummer eller hvor mange sikringer der sidder i den.
Med ordet sikringsboks, kan det også være en tyverisikringsboks. Og den er nok lidt svær at komme ind til.
Men mit råd er: Find ud af hvad nøjagtig det er for del, og så lad en autoelektriker gi et bud.
Strømboks=current collector
Sikringsskab=fuse box cut-out box
Fuse block
Fuse block case
Fuse circut tap
Fuse holder
VH Palle Hansen