/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
spærring af side
Fra : frankthomsen64
Vist : 357 gange
50 point
Dato : 14-01-04 23:02

Kan det lade sig gøre at spærre en side i IE så den ikke kan åbnes.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-01-04 23:16

Ja - hvis du benytter dig af klassifikationsfilteret, og siger "Aldrig" til et websted.

Kig under Internet indstillingerne....

Ubetinget er det dog bedre at lægge et URL filter i din router hvis du har sådan en....

mvh Berpox...

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-01-04 23:17

Det kan dog give lidt bøvl med andre sider når man surfer rundt.....så skal de godkendes og sådan noget....

Lidt træls...

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-01-04 23:22

Hovsa - under Generelt-Brugerindstillinger:

(Hak af her) Brugerne kan se de steder, der ikke er klassificeret

(hak af her) Administratoren kan med en adgangskode give brugerne adgang
til klassificerede Websteder

- så undgår man hele tiden at skulle godkende nye sider....

mvh Berpox

Kommentar
Fra : frankthomsen64

Dato : 14-01-04 23:26

Skal jeg gå ind på den side jeg vil blokere før jeg kan blokere den?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 60 point
Dato : 15-01-04 00:02

Nej - det behøver du skam ikke.

Du skriver bare adressen og trykker på "aldrig"..

Altså:

Funktioner > Internetindstillinger > Indhold > Indstillinger for Klassifikationsfilter > Fanebladet "Godkendte Websteder" >
indtast www.detderskalblokeres.??? > tryk på "Aldrig" >Fanebladet "Generelt" > Hak i "Brugerne kan se de steder, der ikke er klassificeret" og "Administratoren kan med en adgangskode give brugerne adgang til klassificerede Websteder" > Anvend > OK >
Aktiver Klassifikationsfilter

Sådan skal den skæres

mvh Berpox

Godkendelse af svar
Fra : frankthomsen64

Dato : 17-01-04 01:47

Jeg havde side der hele tiden poppede op, så det eneste jeg lige kunne komme i tanke om var at sprærre den. Og det lykkedes jo godt nok.

Tak for svaret berpox.