/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Film via VGA - skærmopløsning
Fra : simonschmidt
Vist : 692 gange
20 point
Dato : 13-01-04 22:15

I forbindelse med at jeg har købt et fjernsyn med VGA-stik, vil jeg gerne trække DVD-film fra min bærbare overpå fjernsynet via VGA-stikket, da jeg har hørt det er bedre end tv-out. Det eneste problem er at jeg så skal sætte skærmopløsningen på min bærbare ned til 640 x 480, og jeg aner ikke hvordan man gør?! Umiddelbart kan jeg kun sætte opløsningen ned til 800 x 600...kan det lade sig gøre at sætte opløsningen ned til 640 x 480...og i så fald, hvordan? (vil det evt. kunne ødelægge min hardware?) Min computer er en compaq presario 700, XP, fladskærm (1024 x 768), S3-VIA graphics Twister (P4M266)...

Håber I kan hjælpe...Al Pacino og "Scarface" ligger og venter...
På forhånd tak...

Kommentar
Fra : Rampagemusic

Dato : 13-01-04 22:31

Dit skærmkort understøtter ikke så lav en opløsning og desuden er TV-out signalet ganske udemærket medmindre du skal se det i en biograf c",)

Den lille forskel der vil være ville du ikke kunne se på et alm. TV af ca. 32" størrelsen

Vær dog opmærksom på, at for lange TV-out kabler, kan give et forringet signal... køb derfor kortest mulige kabler

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 20 point
Dato : 14-01-04 06:24

prøv og tjek om det kan lade sig gøre>kontrolpanel>skærm>indstillinger>avanceret>kort>vis alle tilstande>vælg
opløsning>OK.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : simonschmidt

Dato : 15-01-04 15:37

Tak for svaret Manse9933.