/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Webdesigner Jobs og Løn?
Fra : Hemmingsen69
Vist : 557 gange
50 point
Dato : 11-01-04 16:36

Hey!

Hvad laver man på jobbet som webdesigner?.. Hvad tjener man?.. osv osv..

Det er til en opgave til skolen :)

Tak.

/Anders

Accepteret svar
Fra : maya123

Modtaget 60 point
Dato : 11-01-04 16:51

Hej
Jeg har taget monduler i webdesign, men blev dog aldrig færdiguddannet.
De monduler jeg tog, gik mest ud på at designe hjemmesider, hvad de fleste webdesignere vel også giver sig af med. Man skal kunne noget html, java osv. Så at starte med et pc-kørekort er nok klogest. Mange arbejder som freelance eller for private firmaer, stat og kommune osv. De skal måske designe og opdatere hjemmesider, sørge for sikkerhed osv. Det er et meget bredt område.
Du kan læse mere på de forskellige it-skoler, prøv at finde dem i f.eks google
Da det er meget forskellige opgaver de udfører er lønnen svær at fastsætte, der må du nok finde et gennemsnit ved at søge på design af hjemmesider og se hvad det koster. Da jeg tog nogle af mine monduler, i 2001 og 2002, tjente de ganske godt, men jeg ved ikke hvordan det ser ud i dag. Som freelance kan du jo komme ud for, at du den ene uge "kun" får en lille slagterforretning, du skal lave hjemmeside for og den næste uge, har du måske fem forskellige steder. Som fastansat ved store koncerner, har du naturligvis fast løn.
Måske kommer der andre forbi her som selv er designer og som ved mere om det, men held og lykke i din søgning.
MVH maya123

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-04 16:51
Kommentar
Fra : maya123

Dato : 11-01-04 16:55

Nå, vi overlappede lige hinanden, Teil
Ja, lidt over 89.000 kr. for kurset....altså, det var dyrt...
MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 11-01-04 17:01

Her har du et citat fra webdesigneren:
(webdesignere bruges også som undervisere)

CITAT:WEBDESIGNEREN
af Jesper Ravn

Hvad vil webdesign egentlig sige?

Jeg underviser dels i den rent tekniske programmering af hjemmesider, dels den grafiske udformning af dem, og dels den kommunikationsanalyse, som danner baggrunden. når man opbygger hjemmesider.

Mine elever er fortrinsvis ledige på f.eks. 3 måneders kursus, men også ansatte i amtet og skolevæsenet og enkelte virksomheder.

Hvordan gik det til, at du kom til at undervise i webdesign?

Oprindelig havde jeg et job, hvor jeg underviste i arkitektur og design. Der manglede en underviser til webdesign, og jeg kunne nogle af programmerne, så det blev mig. Siden er det kommet til at fylde det hele, og mit oprindelige undervisningsområde er bortfaldet helt.

Webdesign er et umådelig bredt område. Det er umuligt at spænde over det hele, så jeg har valgt at fastholde en kontakt til det kreative ved at specialisere mig i layoutdelen og den bløde programmering, f.eks. animation, mens jeg overlader den rent tekniske håndtering af maskinerne til andre.
CITAT SLUT
MVH maya123

Godkendelse af svar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 11-01-04 17:03

Tak for svaret maya123.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 11-01-04 17:07

Selv tak
Var ellers på vej til at finde mere til dig, men du kan nok se at det med løn er meget individuel.
Fortsat god søndag
MVH maya123