/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
honda sfx ubegrænset cdi
Fra : bumsbabs
Vist : 4454 gange
100 point
Dato : 10-01-04 13:37

Hej... Jeg har lige købt en ubegrænset cdi til min sfx. Jeg har sat den i, men den trækker ikke nær så godt som med den originale. Der er en skrue til at justere noget "delay". Jeg har ikke rørt den, men kan det være den der skal justeres, og hvad gør den????

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-04 15:13

Den orginale CDI begrænser motoren til 7250 omdrejninger, hvis dit tunsæt kører over det antal omdrejninger, er det fornuftig at skifte den.
De orginale CDIèr er justeret til de enkelte modeller, og en uorginal ved ikke hvornår og hvormeget, tændingen skal flyttes ved et givet antal omdr.
Derfor skal "delay"(forsinkelse) justeres til at give tænding på det rigtigste tidspunkt, for at få den største ydelse ved mange omdr. og da du ikke har en rullebænk, må du forsøge med afprøvning på vejen. Skrue 1/2 omg. på skruen og test, osv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 10-01-04 16:19

ok... jeg prøver mig frem... Kan det passe at den kun skal give 5-10km/t på toppen??? Der er stejlere bagplade og andet gliderør i varioen, og med den originale render den ca. 60. Nu render den 65 og 70 ned af bakke.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-01-04 17:48

Ja det kan godt passe, men det afhænger jo af hvor stort tun, og hvor mange omdrejninger det kan tage, og tophastigheden afhænger endvidere af hvor det største drejningsmoment er.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 11-01-04 11:45

Hejsa...

Hvis jeg var dig, ville jeg klart købe en Racing CDI tænding som stiller sig selv automatisk ! Den vil bare give perfekt træk og lidt småfart ekstra... Den koster tilgændgæld også omkring 700 kr.

Men er klart pengene værd hvis man vil have super optimal ydelse.

Mvh
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : bumsbabs

Dato : 11-01-04 15:00

Tak for svaret pallebhansen. Jeg prøver mig frem så... :)

Kommentar
Fra : morten_sfx

Dato : 20-02-04 11:40

Hejsa
hvor kan man ca købe den beste cdi hende????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-02-04 17:08

Den bedste, er et svært spørgsmål, der er nok ikke den store forskel, og det er klart at orginal CDIèn ikke er dårlig (Så satte de dem ikke på), men hvor kan jeg købe en ubegrænset CDI er nok sådan du skulle spørge.
http://www.west-import.dk/
http://www.knallert-dele.dk/
http://www.dansk-scootertun.dk/shop/
http://www.protuna.dk/
http://www.knallert.com/ Honda/tundele CDI box Athena uden begrænsning=699kr
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : morten_sfx

Dato : 21-02-04 18:48

Tak for svaret pallebhansen.