/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Installering af Win xp.
Fra : cccf
Vist : 312 gange
50 point
Dato : 09-01-04 13:13

Jeg har formateret min harddisk og indstalleret Win igen men når jeg så starter op får jeg kun en sort skærm med en lille hvid prik der blinker oppe i venstre hjørne.
Det har jeg aldrig været ude for før , er der nogen der kan fortælle mig hvad der er galt ??? (jeg har prøvet flere gange med samme resultat)
hilsen cccf

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 09-01-04 13:29

Hvilket bundkort - hvilken processor - hvilken harddisk (modelnr.) ???

At svare ud fra de sparsomme oplysninger du giver, er som at gætte søgningen efter en nål i en høstak. Det eneste man kan udlede med din blinkende prik i venstre øjne, kunne være at der KUNNE være tale om en Compaq maskine...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 09-01-04 13:36

Nej det er det ikke
Bundkort er K7S5A hardisken Maxtor 2,4 GB.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 09-01-04 13:41

Det er ellers et OK og fint billigt bundkort fra ECS. Har selv haft to af slagsen.....

Får du ingen bip-lyde ved opstarten. Umiddelbart ville jeg gætte på du havde sat harddisken forkert (master i forhold til slave), og at du f.eks. havde en cd-rom på samtidig, så begge sloges om at være MASTER eller SLAVE.

Underlig fejl. Den har jeg sg* ikke haft med det bundkort.... ;-(

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 09-01-04 13:49

Nej der kommer ingen bip lyde
jeg har kun en harddisk monteret.
Men før det gik galt ville jeg indstallere driveren til lyd og satte den cd i som følger med bundkortet og da den indstallerede sig selv syntes jeg den indstallerede en masse andet som den ikke har gjort før , kan man nuldstille. hvis det er det???

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 09-01-04 14:00

Hej cccf
Prøv at trykke på delete knappen når maskinen starter, og gå ind i menuen bios, lad den starte op i CD drevet istedet for diskette.

Hilsen Dan

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 09-01-04 14:00

Hej cccf
Prøv at trykke på delete knappen når maskinen starter, og gå ind i menuen bios, lad den starte op i CD drevet istedet for diskette.

Hilsen Dan

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 09-01-04 14:35

Jeg har prøvet at boote fra bios direkte på Win xp og lade den formatere.
men resultatet bliver det samme. Det kunne være jeg skulle prøve at sætte en anden formateret harddisk i og se om jeg kommer til samme resultat. ???

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 09-01-04 16:07

Nu har jeg sat en anden harddisk i med Win xp, og alt fungerer når jeg så slukker eller booter og kommer forbi bios og skal ind i win bliver skærmen sort med den lille hvide kursor der blinker oppe i venstre hjørne. Jeg kan så boote en 5-6 gange og så lige pludselig så fanger den Win igen.??? mystisk.
Hvordan kan man tjekke harddisken i WIN XP ????
cccf.

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 09-01-04 17:25

Hej cccf
Kør scandisk den reparer H.D.,flytter rundt på sektore. Og derefter Diskfragmentering så bliver H.D. hurtigere.

Hilsen Dan

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 09-01-04 18:23

Er det ikke det samme den gør når man højreklikker på harddisk og går i Funktioner status for fejl.?? )lige over degfragmantering)
Jeg er bange for det er en fejl på bios når den laver samme fejl på flere harddiske.
Er det så et nyt bundkort ??
hilsen cccf.

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 09-01-04 19:59

Hej
CCCF Jeg er bange for at H.D. er formateret forkert,gå i dos XP og kør "cmp" kør "fdisk".

Hilsen Dan.

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-04 01:21

Jeg hægter mig lige på her, for jeg er videnbegærlig (læs: nysgerrig)

// Toupie

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 10-01-04 12:05

Jeg fatter ikke hvad der sker.
Da jeg efter sort skærm ikke kan slukke PC uden at hive stikket ud.
Satte jeg det i igen i morges og tændte for PC.
og nu henter den win ind igen uden problemer. (så længe det varer)
Til danlampe:
Det kan da ikke være harddisken da jeg formaterede en på anden PC 1. og lagde win ind der og satte derefter disken i PC 2. og så var problemet der igen.
hilsen cccf

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 10-01-04 12:08

Nu kom fejlen igen (det er uhygligt du)
cccf

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-01-04 12:25

Prøv og kør kill Disk slet alt også de berømte 8mb(det ser du når du køre KD) og prøv så at formater/genindstallere xp,læs manualen>
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-01-04 12:27

floppy skal være first boot device i bios

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 10-01-04 13:43

Prøv H.D. disken på en anden P.C.

Hilsen Dan.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 12-01-04 09:33

Jeg er gået i bios og har sat den til best performance values der blandt andet medfører at CPU speed, CPU frequency og dram frequency går fra 133 MHZ til
100 MHZ. derefter var der ingen problemer.Jeg kan bare ikke forstå at det lige pludselig var et problem at køre i 133 MHZ. ???
Venilg hilsen
cccf.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 14-01-04 17:26

Tak for svaret Toupie.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-01-04 21:57

Hej Cccf

Jeg undres Hvorfor har du accepteret min kommentar? jeg er ligesom den eneste der ikke har prøvet at hjælpe, men var bare nysgerrig........det er jeg stadig

// Toupie

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 15-01-04 09:45

Hej Toupie.
Efter jeg stillede mit spørgsmål fik jeg forskellige svar på mit problem som du kan læse
men ingen af dem løste mit problem.
Jeg løste tildels mit problem selv og gjorde opmærksom på det, men spurgte samtidig hvorfor jeg ikke kan køre i 133 MHZ det fik jeg ikke svar på.
Dat jeg så ville lukke spørgsmålet skulle jeg jo acceptere svar.
Da jeg tidligere har fået påtale om at man mente jeg gav point til den forkerte har du fået dem da jeg mente du var neutral.
Men jeg kender moske ikke reglerne godt nok.?? (jeg gør det ikke for at være på "tværs")
Venlig hilsen
cccf.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-01-04 18:39

Hej Cccf

Tak for din forklaring, den er helt ok
Hmmm..........jeg har ikke bemærket, at du har fået påtale før, jeg undrede mig bare, så jeg er glad for du gav en forklaring........og jeg tror nu nok at du har forstået reglerne helt fint. Nogle mener, at man selv skal bestemme hvem man giver point til, mens andre bliver "skuffede" hvis det ikke er den der har besvaret spørgsmålet bedst der får pointne.........og det kan man jo så have hver sin mening om

Men så takker jeg pænt for pointne

// Toupie