/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Memorycard til Olympus C1000
Fra : hsmed
Vist : 473 gange
20 point
Dato : 19-03-02 14:00

Jeg har købt et 32Mbyte SmartMedia card til mit gamle Olympus C1000 digikamera, men glæden var kort! Kameraet vil ikke kendes ved kortet. Er der en øvre grænse for den kortstørrelse, som sådan et kamera kan bruge? Det blev leveret med et 4Mbyte kort i sin tid.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 19-03-02 14:42

hsmed skrev i <ysGl8.8026$ZI6.324307@news000.worldonline.dk>:

>Jeg har købt et 32Mbyte SmartMedia card til mit gamle Olympus C1000
>digikamera, men glæden var kort! Kameraet vil ikke kendes ved kortet. Er
>der en øvre grænse for den kortstørrelse, som sådan et kamera kan bruge?

Ja, det er ikke utænkeligt, at du ikke kan bruge et 32 MB kort. Du kan
formodentlig ikke bruge mere end max. 8 MB.
Andre af Olympus gamle modeller kan opgraderes til at benytte 16 MB.
Spørg hos Olympus på www.olympus.dk
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/
- dit fristed på Internettet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-02 14:55

Jeg har snuset lidt for dig på www.olympus.dk

Dit kamera kan bruge kort op til 8 mb, men hvis du får lavet en opgradering
så kan du gøre brug af kort op til 32 mb, men spørgsmålet er så bare om man
stadig kan få dit kamera opgraderet eller om det er slut med det.

Claus Smith

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-02 14:58

"hsmed" skrev...
> Jeg har købt et 32Mbyte SmartMedia card til mit gamle Olympus C1000
> digikamera, men glæden var kort! Kameraet vil ikke kendes ved kortet. Er
> der en øvre grænse for den kortstørrelse, som sådan et kamera kan bruge?
> Det blev leveret med et 4Mbyte kort i sin tid.?
> Jeg har prøvet med 20 forskellige medier, men uden held.
> Jeg prøvede så Win Xp's "eget brænde program" den siger det samme??
> Har prøvet at gen-installere software uden sucess??
> Nogen der kan hjælpe ;D

Kameraet skal opdateres for at du kan bruge 32mb kort.
Læs hér: http://www.olympus.dk/digital/upgrade.htm
for flere detaljer.
--

Med venlig hilsen

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-02 15:08

"hsmed" <hsmed.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ysGl8.8026$ZI6.324307@news000.worldonline.dk...
> Jeg har købt et 32Mbyte SmartMedia card til mit gamle Olympus C1000
> digikamera, men glæden var kort! Kameraet vil ikke kendes ved kortet. Er
> der en øvre grænse for den kortstørrelse, som sådan et kamera kan bruge?
> Det blev leveret med et 4Mbyte kort i sin tid.?
> Jeg har prøvet med 20 forskellige medier, men uden held.
> Jeg prøvede så Win Xp's "eget brænde program" den siger det samme??
> Har prøvet at gen-installere software uden sucess??
> Nogen der kan hjælpe ;D
Dit kamera kan max rumme 8MB, men kan opgraderes til 32.
Se: http://www.olympus.dk/digital/sm_kompatibilitet.htm

Mvh
Thorbjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-02 15:04

Jeg har prøvet at maile direkte til dig nogle gange, men får fejlmelding
tilbage hver gang..kontakt mig lige.

Claus

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-03-02 19:58

citat fra den engelske hjemmeside om opgraderingen :

"THE 32 MB UPGRADE INCLUDES A FREE TECHNICAL CHECK
If you want to use the new 32 MB SmartMedia cards with your C-1400L or
C-1000L, Olympus is offering a unique upgrade program for these
CAMEDIA models. All you have to do is to send your camera to appello
GmbH. The Upgrade Service, which includes a technical check of your
camera, takes only a few days to complete and costs just Euro 77,-. The
price includes the fully insured prompt return of your camera.
This upgrade is only available within Europe (American residents please
go to: Olympus America.)
If you would like to upgrade your digital camera, you can pay by CREDIT
CARD.
If your browser does not support secure web transfers, please download "

Godkendelse af svar
Fra : hsmed

Dato : 19-03-02 21:26

Tak for svaret emj.

Jeg har været inde og kigge og den kan ganske rigtigt ikke umiddelbart bruge mere end 8Mbyte.

Mvh
Henning Smed

Kommentar
Fra : hsmed

Dato : 19-03-02 21:30

Hej Claus.

Jeg har været inde og kigge på Olympus's side. Opgraderingen koster øjensynligt en lille 500-kroneseddel og det ved jeg nu ikke, om jeg vil ofre. Først tror jeg, jeg vil prøve at se, om jeg kan hitte et par 8Mbyte kort et eller andet sted.

Men tak for hjælpen. Det er første gang, jeg har prøvet at bruge kandu.dk og jeg er helt overvældet over alle de gode svar, der er kommet.

Mvh
Henning Smed

"Claus Smith" skrev d. 19-03-02 15:04 dette indlæg :
>
> Jeg har prøvet at maile direkte til dig nogle gange, men får fejlmelding
> tilbage hver gang..kontakt mig lige.
>
> Claus
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 08:10

Jeg har et originalt 8 mb kort liggende, hvis du er interesseret..vi kan
evt.lave en eller anden byttehandel med dit 32 mb kort.

Claus

"hsmed" <hsmed.news@kandu.dk> wrote in message
news:u2Nl8.8925$FT.326922@news010.worldonline.dk...
> Hej Claus.
>
> Jeg har været inde og kigge på Olympus's side. Opgraderingen koster
> øjensynligt en lille 500-kroneseddel og det ved jeg nu ikke, om jeg vil
> ofre. Først tror jeg, jeg vil prøve at se, om jeg kan hitte et par
> 8Mbyte kort et eller andet sted.
>
> Men tak for hjælpen. Det er første gang, jeg har prøvet at bruge
> kandu.dk og jeg er helt overvældet over alle de gode svar, der er
> kommet.
>
> Mvh
> Henning Smed
>
> "Claus Smith" skrev d. 19-03-02 15:04 dette indlæg :
> >
> > Jeg har prøvet at maile direkte til dig nogle gange, men får
> fejlmelding
> > tilbage hver gang..kontakt mig lige.
> >
> > Claus
> >
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 15:06

"hsmed" <hsmed.news@kandu.dk> skrev

> Men tak for hjælpen. Det er første gang, jeg har prøvet at bruge
> kandu.dk og jeg er helt overvældet over alle de gode svar, der er
> kommet.

Hmmm, det er ikke brugere på kandu.dk, der her hjulpet dig - dit
spørgsmål er besvaret på det danske Usenet - altså i de danske
nyhedsgrupper og de har ikke et klap med kandu.dk at gøre.

Hvis du kigger på http://www.usenet.dk kan du læse lidt om
nyhedsgrupperne.

Hvis du feks bruger Outlook Express kan du abonnere på udvalgte
grupper og hente nye indlæg, næsten som når du henter e-mails.
Din internetudbyder har sikkert en nyhedsserver, hvorfra du kan
hente nyhedsgrupperne, ellers kan du bruge den gratis sunsite.dk.

Hvis du har fået lyst til at bruge nyhedsgrupper en anden gang, eller
er interesseret i at følge denne fotogruppe ( news:dk.fritid.foto )
fast, så tror jeg du vil få meget større fornøjelse af gruppen, hvis
du har en nyhedslæser. Du kan få hjælp til at komme i gang i
gruppen news:dk.velkommen .

Fut til news:dk.velkommen - eventuelle svar på dette indlæg sendes
til gruppen dk.velkommen.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-03-02 21:24

Hej Henning,

"hsmed" skrev
Først tror jeg, jeg vil prøve at se, om jeg kan hitte et par
> 8Mbyte kort et eller andet sted.

Det er vist ikke så svært - jeg har fået 5 til min datters C1000. 3 gratis,
2 for ca. 20 kr/stk
..
8 mb leveres f.eks. med Olympus E100 rs, men bruges stort set ikke af
køberne, da kortet egentlig er for lille til det kamera. Der ligger altså en
del af den slags kort rundt omkring. Lige så vel som mit 4 mb også har
ligget i skuffen i de ca. 4 år, jeg har haft kameraet.

Mange hilsner
Lene Baarts