/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Therma Power
Fra : line20
Vist : 630 gange
20 point
Dato : 17-03-02 20:01

Er Therma Power et dopingmiddel?

Mvh Line

Accepteret svar
Fra : Mone

Modtaget 20 point
Dato : 18-03-02 03:47

Hej Line

Jeg har prøvet flere steder at slå "Therma Power" op, men det navn findes ikke.

Prøv at gå ind på

www.doping.dk

Jeg prøvede også der, men der fandtes det heller ikke. Men der kan du evt. spørge
om de kender til det.

Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-03-02 10:09

"line20" <line20.news@kandu.dk> wrote in message
news:5A5l8.6244$ZI6.225124@news000.worldonline.dk...
> Er Therma Power et dopingmiddel?

Hvad er der i?

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient.
http://www.cmrc.dk ; http://www.ku.dk
http://home.worldonline.dk/~mgj
Utrænet? Kig på adressen ovenfor...

Kommentar
Fra : line20

Dato : 18-03-02 19:34

Det står på engelsk, men her der det;

EPHEDRA 8%..........300MG
CAFFEINE..............200MG
WHITE WILLOW.......75MG
CAYENNE................50MG
GINGER...................40MG

Håber det er nok til at du kan svare på spørgsmålet.

mvh Line

"Mikkel Gybel Jensen" skrev d. 18-03-02 10:09 dette indlæg :
> "line20" <line20.news@kandu.dk> wrote in message
> news:5A5l8.6244$ZI6.225124@news000.worldonline.dk...
> > Er Therma Power et dopingmiddel?
>
> Hvad er der i?
>
> Mikkel
>
> --
> Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient.
> http://www.cmrc.dk ; http://www.ku.dk
> http://home.worldonline.dk/~mgj
> Utrænet? Kig på adressen ovenfor...
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-03-02 20:44

"line20" <line20.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:2gql8.7586$ZI6.275764@news000.worldonline.dk...

> EPHEDRA 8%..........300MG

Forbudt at sælge i Danmark - indeholder det amfetaminlignende stof efedrin.

> CAFFEINE..............200MG

Koffein - og en ordentlig dosis...

> WHITE WILLOW.......75MG

Pilebark - indeholder en smule salicin.

> CAYENNE................50MG
> GINGER...................40MG

Chili-peber og ingefær.

Hvis du tester positivt for efedrin, bliver du disket i sportskonkurrencer,
så svaret på dit spørgsmål må være ja - det er et dopingmiddel.

--
Mvh
/arcana

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-02 09:42

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message
news:a75g1h$egh$1@sunsite.dk...
> "line20" <line20.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:2gql8.7586$ZI6.275764@news000.worldonline.dk...
>
> > EPHEDRA 8%..........300MG
>
> Forbudt at sælge i Danmark - indeholder det amfetaminlignende
stof efedrin.

Er du sikker på, at det er forbudt at sælge ephedra i DK? også
som kosttilskud?

> > CAFFEINE..............200MG
>
> Koffein - og en ordentlig dosis...

.... og koffein er som bekendt også et dopingmiddel. Ganske vist
er der en grænseværdi for indholdet i urinen, men ikke desto
mindre er koffein på listen.

Iøvrigt vil jeg sige, at man er tåbelig, hvis man tager diverse
urteting med eksempelvis ephedra i. De kan meget nemt indeholde
alt muligt snavs, som man bestemt ikke er interesseret i.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient.
http://www.cmrc.dk ; http://www.ku.dk
http://home.worldonline.dk/~mgj
Utrænet? Kig på adressen ovenfor...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-02 18:59

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:a76t4s$b9b$1@sunsite.dk...

> > > EPHEDRA 8%..........300MG
> > Forbudt at sælge i Danmark - indeholder det amfetaminlignende
> stof efedrin.
> Er du sikker på, at det er forbudt at sælge ephedra i DK? også
> som kosttilskud?

Jeps - og jeg synes iøvrigt at det er tåbeligt, da planten også indeholder
(+) og (-) nor-ephedrin og en masse andre ephidrin-derivater (jeg har en
oversigt i bogen "Chinese Drugs of Plant Origin" fra Springer, men da det
drejer sig om 40-50 stoffer, tror jeg lige at jeg springer over en
opremsning), som afbalancerer de virkninger (hjertebanken etc.) som rent
efedrin giver.

> Iøvrigt vil jeg sige, at man er tåbelig, hvis man tager diverse
> urteting med eksempelvis ephedra i. De kan meget nemt indeholde
> alt muligt snavs, som man bestemt ikke er interesseret i.

Ephedra sinensis er en af de mest brugte planter mod astma/bronchitis i
traditionel kinesisk medicin, så man har mange tusinde års erfaring med den
traditionelle anvendelse. Men jeg er enig i, at popsmarte nye præparater kan
indeholde alt muligt andet. Og jeg er ikke sikker på, om ikke koffein og
efedrin virker synergistisk - i så fald vil man få et ordentligt "kick" af
det beskrevne præparat.

--
Med venlig hilsen
/arcana

Kommentar
Fra : Sanner

Dato : 02-08-02 00:10

Rolig Rolig....
De noget så vidunderlige piller som danskerne eeeelllllssskkkkeeerrr at æde : LETIGEN.....består af efedrin og koffein....så helt ulovligt er det ikke....! Men doping ved jeg squtte noget om...

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 02-08-02 23:12

Hej Sanner.

Så vidt jeg ved (har ikke selv prøvet dem), så er LETIGEN på recept.
Eller hva'?? )

Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Sanner

Dato : 05-08-02 14:01

Hej Mone...

Ja ja...det er de da...det var heller ikke det jeg snakkede om....det var lovligheden af efedrin...!!!

Hilsen Sanner

Kommentar
Fra : IronFlag

Dato : 11-08-02 22:31

Jeg har selv taget Therma power og gør det stadig, fordi det hjælper meget når man dyrker idræt
Har selv også haft de "symtomoner" men det er ikke så slemt!
Jeg anbefaler dem!

Kommentar
Fra : echome

Dato : 02-09-02 20:59

Hmm jeg har haft kræftige feber anfald.. efter indtagelse!
Men man bliver sQ hyber af dem så op til dig selv.. bare kend risikoen!

Hygge
Stefan Toft