|
| w123 startproblemer Fra : borgstroem | Vist : 618 gange 20 point Dato : 27-12-03 20:31 |
|
har en 240d fra 83, som har problemer med at starte - har skiftet generator, akkumulator, batteri, starter, brændstofkabler...... alt undtagent store oliefilter.. er det evt. andet som skal checkes???
| |
| Kommentar Fra : bibsamie |
Dato : 28-12-03 00:20 |
|
Her lige læst dit spørgsmål igen, forklar lige hvad er forskellen på akkumolator og batteri???
Mercedes Benz model W 123 240 Diesel,og efterfølgende har kun et 12 volt batteri, og med brændstofkabler mener du vel slanger, samtidig skriver du store oliefilter, du har vel skiftet brændstoffiltret både grov og fin filter, sidst men ikke mindst har du udluftet pumpen, på årgeng 83 er der ikke selvudlufter!!!
mvh
Per
| |
| Kommentar Fra : bibsamie |
Dato : 28-12-03 00:23 |
|
Undskylder diverse stavefejl i seneste svar, det er ved at blive mørkt.
mvh
Per
| |
|
tak for svaret... gløderørene har jeg skiftet... jeg vil gå videre med at udskifte grove brændstoffilter, udlufte pumpen og tænker på at få lavet en kompressionsteste..... bilen er for cool med al dens chrome - den skal sq køre!
| |
| Accepteret svar Fra : BjarneD | Modtaget 20 point Dato : 02-01-04 15:03 |
|
Det er lidt vildt bare at udskifte det hele uden at vide hvad man gør. Jeg kender ikke den nævnte model, men rent generelt så...
Du skal selvfølgelig kontrollere om fødepumpen (den der pumper olien op fra tanken) leverer brændstof til dieselpumpen, dette gøres ved at løsne røret der går ind i dieselpumpen og se om der kommer brændstof ud når motoren forsøges startet. Udluftning har en anden givet dig besked på at udføre.
Er dette i orden kan du derefter tjekke om der kommer brændstof ud fra dieselpumpen, til dyserne, gøres ved at løsne dyserøret, aktivere starteren og så skal der komme brændstof i små stød.
En almindelig fejl på en diesel der ikke har været i gang længe er mindre utætheder i brændstofsystemet så der suges (falsk) luft ind i stedet for at suge brændstof, altså kontroller og efterspænd alle slanger og rør i brændstofsystemet.
God fornøjelse.
Bjarne
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 02-01-04 15:06 |
|
Og har en slidt motor stået stille meget længe så vil tørhed i cylindrene gøre det umuligt for den at lave kompression nopk til at kunne starte. Kan evt. afhjælpes ved at afmontere dyserne og hælde en lille smule motorolie ned i cylindrene.
Lad strteren dreje motoren med dyserne afmonteret og prøv så igen efter montering af dyser med nye pakninger.
| |
| Godkendelse af svar Fra : borgstroem |
Dato : 03-01-04 17:26 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|