/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikken spasser
Fra : Donny
Vist : 581 gange
220 point
Dato : 14-03-02 23:44

Jeg har for nylig opgraderet til et Hercules 3D Prophet 4500 TV-Out og havde naturligvis i tankerne at spille lidt, men sådan skulle det ikke være.
Faktisk kan det næsten ikke lade sig gøre at spille overhovedet, da det spillene enten ikke kan starte eller lige pludselig fryser og lign.

Hardware:

EPoX EP-8K7A
AMD Duron 800MHz @ 950MHz
Hercules 3D Prophet 4500 TV-Out
2 x DDR-SDRAM PC2100 PQI 256MB

Jeg kører Windows 2000 ServicePack 2, DirectX 8.1 og jeg har hentet de sidste nye drivere fra Hercules.
Jeg er ved at løbe tør for idéer og steder at lede efter dem, men problemet opstår kun når spiller, eller prøver på det.
Hvad kan det skyldes ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-03-02 00:18

Donny skriver:

> Jeg har for nylig opgraderet til et Hercules 3D Prophet 4500 TV-Out og
> havde naturligvis i tankerne at spille lidt, men sådan skulle det ikke
> være.
> Faktisk kan det næsten ikke lade sig gøre at spille overhovedet, da det
> spillene enten ikke kan starte eller lige pludselig fryser og lign.
>
> Hardware:
>
> EPoX EP-8K7A
> AMD Duron 800MHz @ 950MHz
> Hercules 3D Prophet 4500 TV-Out
> 2 x DDR-SDRAM PC2100 PQI 256MB
>
> Jeg kører Windows 2000 ServicePack 2, DirectX 8.1 og jeg har hentet de
> sidste nye drivere fra Hercules.
> Jeg er ved at løbe tør for idéer og steder at lede efter dem, men
> problemet opstår kun når spiller, eller prøver på det.
> Hvad kan det skyldes ?

Jeg har oplevet det samme med mit Hercules 3D Prophet 4500 TV-out. Min
konfiguration er næsten identisk med din (har dog en 1200 MHz Thunderbird
og Win 98). Første gang jeg installerede kortet (havde et GF2 MX200 før)
fuckede det hele også op med mærkelig grafik, frys og nedbrud i spil selv
efter jeg havde installeret den nyeste driver. Det løste sig da jeg
afinstallerede både skærm- og kortdriver og geninstallerede dem. Du kan jo
prøve det.

Jeg synes det er for ofte at Windows laver bøvl med driverne selv om de er
installeret efter alle kunstens regler. Man bliver nødt til at tosse lidt
rundt før det går i orden.

NS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-03-02 00:23

Niels Skaaning wrote:

> Jeg synes det er for ofte at Windows laver bøvl med driverne selv om de er
> installeret efter alle kunstens regler. Man bliver nødt til at tosse lidt
> rundt før det går i orden.
>
Problemerne opstår især når man udskifter hardware, det bedste man kan gøre er at afinstallere de gamle driver og skifte til generiske drivere inden man piller det gamle hardware ud. Med grafikkort er eksempelvis en god ide at sætte windows til at bruge en gemen SuperVGA driver og så montere den nye hardware.

Mvh

Bruno

PS. Der er masser af hjælp til KyroII kort at hente på
www.paraknowya.com's forum.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-03-02 07:14

Det kan også ligge i Via 4 i1 Driverne.
Mvh Ploink
PS. Husk også AGP x2 mode i Bios.

"Donny" <Donny.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:rz9k8.719$ZI6.105177@news000.worldonline.dk...
> Jeg har for nylig opgraderet til et Hercules 3D Prophet 4500 TV-Out og
> havde naturligvis i tankerne at spille lidt, men sådan skulle det ikke
> være.
> Faktisk kan det næsten ikke lade sig gøre at spille overhovedet, da det
> spillene enten ikke kan starte eller lige pludselig fryser og lign.
>
> Hardware:
>
> EPoX EP-8K7A
> AMD Duron 800MHz @ 950MHz
> Hercules 3D Prophet 4500 TV-Out
> 2 x DDR-SDRAM PC2100 PQI 256MB
>
> Jeg kører Windows 2000 ServicePack 2, DirectX 8.1 og jeg har hentet de
> sidste nye drivere fra Hercules.
> Jeg er ved at løbe tør for idéer og steder at lede efter dem, men
> problemet opstår kun når spiller, eller prøver på det.
> Hvad kan det skyldes ?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 18-03-02 22:09

Jeg tror godt det kunne ligge i VIA 4in1, for jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere og formatere og hvad ved jeg. Det hjalp ikke en dyt. Hvad kan jeg gøre ved det, hvis det er noget med VIA 4in1 ?

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 24-03-02 19:15

Det kan godt tænkes at det er noget med agp driveren eller lign.
Jeg har opgraderet 4in1 og problemet er der stadig.

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 24-03-02 19:17

Jeg har læst at det måske kan skyldes noget med lydkortet. Jeg har et SoundBlaster PCI 128.
Er jeg helt på vildspor der eller..?

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 13-04-02 20:42

Dr. Watson giver mig en programfejl der hedder: c0000005 <nosymbols>(00537D7E)
men det bliver jeg ikke ligefrem klogere af. Nogen der har en idé om hvad det betyder ?

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 18-04-02 01:32

Jeg har skrevet til Hercules og de sagde at de kunne være en IRQ konflikt, og når jeg går i Systemoplysninger under Konflikter/Deling kommer der 7 emner. Alle sammen bruger IRQ 11. Det drejer sig om:

IRQ 11 - 3D Prophet TV Out
IRQ 11 - VIA USB Universel Værtscontroller
IRQ 11 - VIA AC'97 Audiocontroller (WDM)
IRQ 11 - CNET PRO 200 PCI Fast Ethernet Adapter
IRQ 11 - Creative SoundBlaster PCI (WDM)

Jeg er selv på bare bund mht. det, så jeg håber nogen af Jer kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 30-04-02 13:19

Det har jeg gjort. Hastigheden er sat til 2x i BIOS. Det hjalp heller ikke.

Kommentar
Fra : McFish

Dato : 01-05-02 17:53

det kan skyldes at din windows er DK og spillet er UK eller et andet sprog

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 01-05-02 17:55

Det tror jeg ikke. Problemet opstår også når jeg surfer websider. EPoX siger at det er et problem i Windows 2000 og at der ikke er noget jeg kan gøre ved det, men et eller andet må der da kunne gøres...

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 04-05-02 12:57

Hvis du med opgradere mener drivere og alt det skidt, så har jeg gjort det,
og det med de to USB controllere ved jeg ikke helt hvorfor det sker.
Jeg kan godt fjerne den ene, men når jeg så starter op igen, er der fundet ny hardware,
og så installerer den det selv, og så er det der igen.
Mht reinstallation er det heller ikke en løsning. Jeg har prøvet. Sågar formateret flere gange.
Ifølge EPoX er det et problem i Windows 2000. Windows XP har det ikke.
Problemet er så bare lige at jeg vil ikke køre XP.

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 14-05-02 14:19

Det skal lige siges at jeg har prøvet at køre XP og der er problemet også.
Der var en der påstod at det kunne være en adressekonflikt.
Hvordan ser/løser jeg det ??

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 24-05-02 01:40

Hent dine Via-drivere her: http://www.viaarena.com/?PageID=2#4in1 (du behøver ikke afinstalere først)
Hent evt. også denne ide-optimizer (The VIA IDE Miniport driver ): http://www.viaarena.com/?PageID=66

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 24-05-02 01:44

Som jeg har skrevet og har fået foreslået før, så er driverne up-to-date

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 31-05-02 17:51

Efter sigende skulle driverne til Hercules 3D Prophet 4500 TV-Out være lidt tricky at installere rigtigt.
Hvis der sidder nogen af jer derude der har oplevet det, og løst det med succes vil jeg meget gerne høre fra jer :)

Accepteret svar
Fra : FuBUpride

Modtaget 220 point
Dato : 22-06-02 22:23

Jeg tror ik på at der er en irq knflikt. har du set om det er nogen konflikter i din hardware opsætning. hvis der ikke er det så kik i biosen om der er et onbord grafik eller lydkort sat til. hvi der er så skal det slåes fra.
Jeg har selv haft problemer med at min maskine frøs, men det hjalp de jeg flyttede rundt min alle mine pci kort(jeg flyttede mit lydkort hen til en andne pci port) hvis det ik virker så prøv at låne et gammelt/andet grafik kort og pvør om du så kan spille. hvis det virker så prøv med det gamel igen.
Husk på det kan jo også være en fejl i kortet

Håber det virker

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 07-07-02 15:09

Kører du XP ?

Godkendelse af svar
Fra : Donny

Dato : 07-07-02 15:41

Jeg har simpelthen fundet ud af at det var en fejl på bundkortet.
Jeg har fået et nyt og nu kører grafikken i højeste gear :)