/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Unlock af 3310 med v5.13
Fra : larsea
Vist : 495 gange
30 point
Dato : 13-03-02 12:14

Hvordan unlocker man den version. Jeg har fået at vide man skal bruge både datakabel og flashkabel. Men det er vist et problem hvis simlås 2, 3 og 4 er låst eller er det forkert opfattet?? Er det ikke muligt at låse tlf op, hvis lås 2, 3 eller 4 er låst??

Mvh Lars

Kommentar
Fra : larsea

Dato : 13-03-02 12:18

Ekstra!! Jeg fandt dette kabel?? Der står det kan unlocke alle 33XX ?? Det kan vel ikke passe?

Nokia 33xx Unlocking Cable and Software
New specially adapted MBUS data cable and easy to use software for unlocking ALL Nokia 33xx without downgrading software!
Unlocks in 2 seconds all locks, also repair IMEI and reset security codes.

Order code - DEJANKIT33 - £14.99

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 13-03-02 17:56

> Hvordan unlocker man den version. Jeg har fået at vide man skal bruge
> både datakabel og flashkabel. Men det er vist et problem hvis simlås 2,
> 3 og 4 er låst eller er det forkert opfattet?? Er det ikke muligt at
> låse tlf op, hvis lås 2, 3 eller 4 er låst??

Næh.. Det er intet problem.

Du skal bruge et datakabel og et af programmerne fra følgende side:
http://www.deadmanwalking.de/members/gsm-free/Nokia/eeprom.htm

Hvis det direkte link ikke virker, så brug hovedsiden:
http://www.gsm-free.com

Nikolaj

Kommentar
Fra : finurli

Dato : 13-03-02 23:06

Vil det sige at man kun skal bruge et datakabel til at unlocke nokia 3310 model med version 5.13

Finurli

Kommentar
Fra : spiddi

Dato : 24-03-02 20:09

Pas meget på hvad i/du gør med jeres tlf - sæt jer først godt ind i hvordan det forskellige virker og hav altid en fuld backup klar ellers kan det ske at i ødelægger fonen totalt

Kommentar
Fra : finurli

Dato : 24-03-02 22:29

Ok , det er et godt råd, har dog fundet ud af at den skal håndteres som den med version 5.03, 5.11 ogsidst nye software 5.13, samt tag altis fuld backup, før der skal leges med mobilos, har mand et datakabel til Nokis 3210, kan mand lave en adapter af en ikke monteret PS2 Port, ledningerne skal bare flyttes og det flade stik der normalt sidder på motherboardet, skal skæres lidt til, så kontakerne fra data kablet kan komme i berøring med den hjemmelavede adapter til Flasher som passer til Nokia 3310 og følg så de anvisninger de ligge ude på nettet, det fungerer fortræffeligt

Kommentar
Fra : SimonSimon

Dato : 04-04-02 22:49

Hvad er det for noget med et 3210 Datakabel kan bruges til En Nokia 3310(Unlock). jeg har en Nokia 3310 den er sim låst til Telia. jeg gider ikke at have telia mere. Hvordan laver jeg mit Datakabel til nokia 3210 om til Nokia 3310. Mvh Simon Håber der en nogen der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : chaos

Dato : 11-04-02 00:28

hjælp hvad kan man gør for at rede en nokia 3310 version 5,13, jeg tog en backup og læste alt hvad der skulle gøres, men nu virker min telefon ik og når jeg prøver at bruge min backup
virker det heller ik hjælp....

Kommentar
Fra : finurli

Dato : 11-04-02 07:52

Prøv lige og se om der er andet end yyyy eller ffff i din backup, hvis der er det, så har du bruge en forkert loader eller boot, skriv her hvliket område du har taget backup af og hvilket område du har flashet, du har brugt både datakabel og flash kabel...!!!!

Kommentar
Fra : chaos

Dato : 11-04-02 13:09

jeg tog backup fra startadresse 00270000 slutadresse00280000 det brugte jeg et flash kabel til og jeg brugte et data kabel til at skrive fffff i mcc+mnc, jeg har gjort alt der stod i den txt jeg fik med men nu virker den ikke heller ikke når jeg prøver at flash den med min backup

Kommentar
Fra : chaos

Dato : 11-04-02 13:09

jeg tog backup fra startadresse 00270000 slutadresse00280000 det brugte jeg et flash kabel til og jeg brugte et data kabel til at skrive fffff i mcc+mnc, jeg har gjort alt der stod i den txt jeg fik med men nu virker den ikke heller ikke når jeg prøver at flash den med min backup

Kommentar
Fra : finurli

Dato : 11-04-02 16:53

Ja det er også fint, men har du kontroleret din backup om der er data i filen eller der bare står YYYYY eller FFFF er i den, for så skal du have en anden backup fil, du kan flashe ind igen, i det område der er overskervet med (nuller)

Kommentar
Fra : chaos

Dato : 11-04-02 17:25

for at lyde rigtig dum men hvordan gør man det?, men jeg har prøvet med et andet nokia tool program, når jeg skriver fffff så komme den og sige at den ikke kan lukke simlock 1

Kommentar
Fra : finurli

Dato : 12-04-02 08:06

Det skal den også, for ud skal slukke mobilen inden du siger OK til den fejlmeddelelse, for at se om din backup indeholder data, skal du bare åbne den i Notepad, er der data i filen er der både tekst og tal inden i , er der kun YYYY eller FFFF, så er der ingen ting inden i din backup og når du flasher den tilbage, lægger du en tom fil ind i et område som så selvfølgelig ikke vil fungere.

Her kommer opskriften..

Du skal tage enn backup 27-28. Derefter ligge 3310 5.13 partial.fls filen
ind på adr. 27. Derefter læs mobilen via nokiatool, og sætte lås 1 til FFFFF
og sige close lock, prg. vil derefter komme med en fejl der sige at den ikke
kan "close lock" derefter skal hurtigt slukke for mobilen, INDEN du trykker
ok til fejlmeddelsen. Så flasher du din backup ind igen, så skulle det
virke. Denne metode virker KUN hvis mobilen er låst på lock 1. Metoden
virker på 3330 4.30 - 4.50 og 3310 5.03 - 5.13, Men vær opmærksom at den
backup du tager skal dække det område hvor partial flashen skal lægges ind.
Eks 3310 5.03 28-29, 3330 4.30 29-2A, 3310 5.13 27-28.

Hvis den også er låst til lås 4, skal området dække fra 00270000 til 002a0000, med samme fremgangs måde

Kommentar
Fra : djubi

Dato : 12-04-02 08:26

Du kan også gøre følgende, gå ind på www.djubi.dk og der kan du så maile til mig, jeg kan køre nyt software ind i din telefon, og samtidig åbne den.

Mvh. Per

Kommentar
Fra : ato

Dato : 13-04-02 10:34

hej jeg har lige kobe nokia dejan v1.05 ,men jeg problem med at instalation windls program er der en der kan hj;lpe mig med at instalation.
jeg vill gerne give penge for din hj;lp .

tel>40988299
email>dadzie@mail.tdcadsl.dk

tak

Kommentar
Fra : chaos

Dato : 14-04-02 23:56

finurli
jeg vil sig tak for dig hjælp, men jeg kan ikke rigtig få den til at virke, nu kan jeg ikke engang få mit simkort i, den siger at mit sim kort ikke er accepteret, så nu er der kuk i den.
men igen tak for din hjælp

Kommentar
Fra : finurli

Dato : 15-04-02 07:31

Ok Chaos og selv tak.
Jeg vil gerne sende dig en fuld Backup, så du kan få den tilbage hvor du startede, ellers så kontakt djubi, han kan få den i orden, jeg bor på Bornholm, så det bliver nok ikke aktuelt, eller ville jeg gerne få den op og køre for dig, havde selv lidt bøvl i starten, man skal jo lige lære det først.

Kommentar
Fra : BSA1

Dato : 10-05-02 21:43

Hej er der nogle kloge hoveder her der kan hjælpe mig jeg har en 3310 ver5.13 og Rolic ver 1.7 men jeg må indrømme at jeg kan ikke få det til virke efter hensigten så hvis der er en der gad at forklare mig der så ville jeg være taknemlig på forehånd tak Birger

Godkendelse af svar
Fra : larsea

Dato : 11-05-02 11:30

Tak for svaret Nikolaj Andresen. Jeg har gjort det på mange tlf og det virker perfekt...