/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af bil.
Fra : engparken
Vist : 480 gange
50 point
Dato : 20-12-03 13:29

Hej. jeg kan købe en billig bil af en ven. Denne bil er synet 12/03 alså for ca 14 dage siden og har også nummerplader på.Det som jeg vil høre om er om den skal synes om når jeg køber den eller skal den først synes igen om 2 år ?? og hvad med nummerplade kan jeg køre på denne plade som er på bilen eller skal der en ny på ?? Håber nogen kan svare mig. HEJ HEJ og rigtig god jul til alle.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 20-12-03 13:37

Hvis bilen er synet i 12/03 skal den først synes igen om 2 år. Du kan beholde de nummerplader, som er på. Der skal bare et ejerskifte til (forsikring og vægtafgift)
Husk nu lige at undersøge at der ikke er gæld på bilen.

mvh ans og

Kommentar
Fra : dkdk

Dato : 20-12-03 13:41

du skal kontakt motorkontoret i din amt. fordi bil at god være bagud med synet , så kan den måske bliver indkaldt til syn efter 6 mån. Så den beste er at kontakte motorkontoret.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-03 13:44

Jeg vil bare sige én ting.
Køb aldrig bil af en -god- ven.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-12-03 13:46

Måske har Teil ret, hvis det på nuværende tidspunkt er en god ven, kan det godt ende med at blive en uven.
Regler for køb af brugt bil kan du se på denne side
http://www.bilguiden.dk/Info/FDM/Default.cfm

mvh ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-03 14:55

Et syn holder 2 år, men skal synes hvert andet år med start fra det 4. år
Men som dkdk siger, at hvis synet er "forsinket" kan det blive om mindre end 2 år.
Det er første registreringsdato + 4 + 2 + 2 osv. som giver periode tidspunktet for næste syn.
Jeg ville aldrig købe eller sælge en bil til en ven..............jeg vil hellere beholde venskskabet.
Emesen.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 20-12-03 17:30

Køb aldrig bil af en god ven...

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 25-12-03 19:01

Hej Igen allesammen og tak for jeres hjælp.Jeg har ikke købt denne bil men køber en anden ( Ikke af ven ) RIGTIG GODT NYTÅR OG TAK !!!!!

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 30-01-04 12:00

Tak for svaret ans.