|
|
Hejsa,
jeg er den lykkelige?? ejer af en escort stationcar fra 92 (1,4 cvh motor.. for de indviede).
jeg har samme problem, men har opdaget at det (for mig) drejer sig om ikke at være så fedtet med benzinen
Det siges at den minimum skal have 95 oktan, men fedtet som jeg er, hælder jeg 92 oktan på øsen.
Hvis jeg "flotter" mig og hælder 95 oktan på, så forsvinder problemet
held og lykke..
Bent
| |
|
Hej
Jeg har haft en Ford Granada med den tidliger Injektion tipe jeg kan ikke huske hvad typen hed, men jeg havde
problemer med at den i cirka samme temperatur område også havde problemer...
Ved et tilfælde kom jeg til at forsøge at hælde kaburatorsprit på, og dagen efter var problemet væk.
Jeg kan ikke forklare hvor det vand der å¨have foresaget problemet skulle have være i systemet men problemet forsvarnt jeg har lært af dette at det skader ikke at huske kaburatorsprit selv ved injektion biler..
Hvorfor det var temperatur afhængigt ved jeg ikke.
Hvis de andre forslat med brændstof ikke viker kunne du jo prøve om det skulle være så banalt.
god jul ben
| |
| Kommentar Fra : thulin |
Dato : 19-12-03 08:12 |
|
Der anvendes kun 95 blyfri på bilen...
Jeg har dog ikke prøvet at hælde karburatorsprit på den, men det virker meget ulogisk at gøre det, både med hensyn til at det er en injection og temperaturen, da kab. alokohol bruges til at fjerne is fra kaburatoren, men jeg vil prøve alligevel.
Men er der andre som har forslag eller lign oplevelser, som måske ligger inde med den endegyldige løsning, hører jeg gerne.
| |
| Godkendelse af svar Fra : thulin |
Dato : 19-12-03 13:34 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|