/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
diskfragmentering
Fra : nunureers
Vist : 390 gange
20 point
Dato : 14-12-03 01:57

Det er mig umuligt at diskfragmentere den arbejder og arbejder men kommer ingen vegne, så jeg har efterhånden store problemer med pladsen på harddisken.

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 30 point
Dato : 14-12-03 02:02

har du slået dit antivirus fra ??
for den skal slåes fra

men ellers gå i start > kør msconfig

og når du kommer ind i msconfig så går du ind i start ( ligger oppe i højre hjørne)
og nu fjerner du alle flue ben
og så genstarter du maskinen
nu køre du diskfragmentering

Kommentar
Fra : nunureers

Dato : 14-12-03 02:25

jeg må lige have det lidt "langsommere" (mor 46år, beklager) start >kør msconfig????

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-12-03 02:26

hvilken windows har du ?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-12-03 02:29

1.klik på start
2. klik på kør
3. skriv i den kasse msconfig klik på ok

Kommentar
Fra : nunureers

Dato : 14-12-03 02:31

Jeg har w 98.

Kommentar
Fra : nunureers

Dato : 14-12-03 02:39

YES, det virker tak Tecnet, jeg har brugt rigtigt meget tid på at bøvle med problemet selv

Kommentar
Fra : nunureers

Dato : 14-12-03 02:40

YES, det virker tak Tecnet, jeg har brugt rigtigt meget tid på at bøvle med problemet selv

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-12-03 02:40

okey win98

inden at du begynder diskfragmentering så klik lige på
scandisk

Kommentar
Fra : nunureers

Dato : 14-12-03 02:40

YES, det virker tak Tecnet, jeg har brugt rigtigt meget tid på at bøvle med problemet selv

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-12-03 02:41

okey det var da så lidt vi er jo her for hjælpe hinanden

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-12-03 09:38

Et lille godt tip.

Start maskinen i fejlsikret tilstand, så går diskdefrakmenteringen hurtigere, idet der ikke hele tiden vil sker ændinger på harddisken.

ellebye

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-03 09:45

Du kan også downloade Diskeeper Lite, freeware.
Det fungerer upåklageligt.
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=139&orderby=dateD

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-12-03 15:02

Når du har kørt Windows eget defragmenteringsværktøj, er der staig hundredevis
af fragmenterede filer tilbage.
Så jeg er helt enig med Teil i, at Diskeeper er at foretrække.
Blot vil jeg anbefale betalingsversionenen, som du kan hente/købe her:
http://consumer.execsoft.com/diskeeper/diskeeper.asp?RId=50
Dén kan du ved hjælp af "Set it and forget it"-funktionen sætte til at defragmentere
i baggrunden - fx hver 8. time, eller hvad du nu foretrækker.
Selv bruger jeg Diskeeper Home i både Win98 og WinME. Det fungerer bare 100 %,
og der er ikke noget med, at man først skal lukke sin virus-scanner eller andre
programmer ned.

PS! "Set it and forget it" forudsætter naturligvis, at du har computeren tændt på de
valgte tidspunkter. Har du ikke din computer stående tændt hele dagen, er det
derfor bedre at køre Diskeeper manuelt. Men det fungerer stadig langt bedre
- og langt hurtigere - end Windows eget defragmenteringsværktøj.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-12-03 15:15

PPS! Du skriver, at du har store problemer med pladsen på harddisken.
Diskfragmentering samordner filerne, så computeren kommer til at køre hurtigere,
og i og med at filerne samordnes, bliver der også mere plads.
Men der er ikke tale om, at en diskfragmentering rydder op på computeren,
i den forstand at overflødige filer bliver slettet.

Godkendelse af svar
Fra : nunureers

Dato : 14-12-03 21:15

Tak for svaret technet.