/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Spil fryser
Fra : Krydolf
Vist : 371 gange
20 point
Dato : 08-03-02 08:16

Hej, jeg har en Intel P 950 mhz, 256 mb Ram og et nvida riva 64 tnt pro skærmkort og Direct x 8.1.
Spillet Medal of Honour fryser ustandseligt. Jeg har opdateret med de nyeste drivere jeg har kunnet finde. Jeg har prøvet under open GL at slå "deaktiver understøttelse af udvidede CPU instruktionssæt" fra,- og der er ingen hardware konflikter. Hvad mere kan en mand gøre for at få L---- til at virke???????????
I min nød har jeg prøvet at installerer et GeeForce 2 mx skærmkort også, men med samme resultat, så nu er jeg gået tilbage til mit TNT kort der virker upåklageligt med andre spil, f.eks. Return to castle Wolfenstein.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 08:38

Hvis du har samme problem med et GF2MX er det jo ikke grafikkortet der giver
dig problemer !

"Krydolf" <Krydolf.news@kandu.dk> wrote in message
news:epZh8.232$Z25.45190@news000.worldonline.dk...
> Hej, jeg har en Intel P 950 mhz, 256 mb Ram og et nvida riva 64 tnt pro
> skærmkort og Direct x 8.1.
> Spillet Medal of Honour fryser ustandseligt. Jeg har opdateret med de
> nyeste drivere jeg har kunnet finde. Jeg har prøvet under open GL at slå
> "deaktiver understøttelse af udvidede CPU instruktionssæt" fra,- og der
> er ingen hardware konflikter. Hvad mere kan en mand gøre for at få L----
> til at virke???????????
> I min nød har jeg prøvet at installerer et GeeForce 2 mx skærmkort også,
> men med samme resultat, så nu er jeg gået tilbage til mit TNT kort der
> virker upåklageligt med andre spil, f.eks. Return to castle Wolfenstein.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Krydolf

Dato : 08-03-02 09:21

Nej,- men hvad kan det så evt. skyldes!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 08-03-02 09:28

Måske kan nogle specielle settings i grafikken forårsage det.
Kan man køre spillet med Software Rendering? Fryser det så stadig? (for så er det i hvertfald ikke grafikkortet)
Kan man køre det med DirectX istedet for OpenGL? Måske virker det bedre?
GL

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 20 point
Dato : 08-03-02 10:15

Hej Krydolf
Jeg er sikker på at det er din grafikkort driver opsætning der er noget galt med
Først og fremmest skal du være sikker på at du har den sidste nye driver til dit kort
den kan hentes her http://www.nvidia.com/
der har været en del vrøvl med mange af de driveropdateringer fra Nvidia-nogle gik simpelhen hen og ødelage systemfilerne-hvis dette er tilfældet(prøv at spørge dr watson)så skal du kører alle de driver ind der er på den cd-skive med dit bundkort på-især er det vigtig med den der hedder via driver.
Men har du den sidste nye grafikort inde-gør du følgende
Skærmen "fryser" hele tiden (med Nvidia driver).
Dette fænomen er observeret på nogle computere med uofficielle (ikke Microsoft signerede) Detonator drivere fra Nvidia
Løsningen er at deaktivere CPU understøttelse i Nvidia indstillingerne. Det gøres under Avancerede skærmindstillinger i Geforce (eller TNT) fanen. Klik på knappen Additional Proberties. I den forreste fane OpenGL settings (Performance and Compatibility) sætter du flueben i Disable support for enhanced CPU instuction sets.
Hvis der er ødelagt nogle systemfiler-skal du instalerer din windows igen-bare instalerer den oven i den gamle-så skal du nok komme til at spille igen uden at den fryser
MVH og held og lykke med det Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 10:48

> Hvis du har samme problem med et GF2MX er det jo ikke grafikkortet der
giver
> dig problemer !

Det kan da godt være...

/Søren

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 14:17

Prøv at kigge på din Bios. Jeg fandt ud af at mit system var sat til "fast"
i biosen og da jeg satte den ned på normal - virkede det.
Fast=hurtig og ustabil Normal=mindre hurtig og stabil system. Det
står da i min manual.

/Jens.

"Søren Christensen" <2760098m001ræv@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:a6a1c0$k80$1@sunsite.dk...
> > Hvis du har samme problem med et GF2MX er det jo ikke grafikkortet der
> giver
> > dig problemer !
>
> Det kan da godt være...
>
> /Søren
>

Godkendelse af svar
Fra : Krydolf

Dato : 10-03-02 20:37

Tak for hjælpen.Jeg prøvede det hele men desværre var der intet der hjalp. Jeg giver op.Lidt ærgeligt for Medal of Honour så sgu spændene ud.
Hilsen Henrik