/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
montering af lysdæmper
Fra : chre2369
Vist : 2358 gange
40 point
Dato : 04-12-03 09:37

jeg har købt en lysdæmper mærjket LK506DA109 med drejeknap
den har 2 tilslutninger et mæket L og et væltet S med en pil midt i
mi min stikkontakt er der 2 afbrydere der skal ud for at lysdæmperen kan være der.
Der forneden i kontakten er der en sort og en rød og for oven, en brun og 2 grå samt en brokobling
hvad gør jeg

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 04-12-03 10:27

Ringer efter en autoriseret elinstallatør.
Det er ulovlig, selv at foretage ændringer i den faste installation.
Jeg skal ikke gøre mig til moralens vogter, bare advare dig.
Laver du en fejl, og huset evt. brænder er det ikke sikker du får fuld erstatning
Ligeledes, hvis du senere sælger huset, kan du få en sag på halsen, og den har du tabt på forhånd.
Og lige til sidst, det du laver er ansvarspådragende, hvis nogle skulle komme til skade.

Afslutningsvis, mange fusker selv, og det sker de overlever....

JMS

Kommentar
Fra : chre2369

Dato : 04-12-03 11:38

du har ret. jeg vælger ikke at leje kloge åge

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 40 point
Dato : 04-12-03 11:57

Var så lidt...
Men hvis du accepterer mit svar som endelig, må du da gerne gøre det officielt.
Bare klik på accepter svar...
Og elektrikeren er ikke såeh dyr, vel..

JMS

Kommentar
Fra : chre2369

Dato : 04-12-03 12:29

nej, men man vil jo altid spille helt over for konen...

Godkendelse af svar
Fra : chre2369

Dato : 04-12-03 12:30

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 04-12-03 12:31

<<Chre
Ja. det vil man gerne, når hun ikke er sur......

jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 04-12-03 12:33

Selv tak...
var så lidt

jms