/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Skiver and Stuff på SONIC!
Fra : Mr.Stock
Vist : 759 gange
100 point
Dato : 05-03-02 08:56

Dav..
jeg vil hører om Skiver på sonic..
hvor er der skiver man ka pille? og hva gir d at pille de forkellige ting?....
da jeg købte den sagde j han sku pille skiverne og da jeg afhentede den ga han mig 2 ring den ene størrer end den anden.. hvorfor nogle skiver er det(den kører 55 km/t nu) =(???
Altså kortsagt..
hva kan jeg gøre for at den får bedre optræk eller bedre topfart el. begge dele uden at KØBE tun og bore i den!!

ps. altså hva befgrænsninger ka jeg gøre noget ved??
håber der er nogen der v noget om Sonic....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-03-02 09:30

Du kan jo fjerne blindrøret på udstødningen.... Hvis det ikke er nok, så er
du nødt til at købe noget tun.

"Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:mI_g8.231$ng4.52865@news000.worldonline.dk...
> Dav..
> jeg vil hører om Skiver på sonic..
> hvor er der skiver man ka pille? og hva gir d at pille de forkellige
> ting?....
> da jeg købte den sagde j han sku pille skiverne og da jeg afhentede den
> ga han mig 2 ring den ene størrer end den anden.. hvorfor nogle skiver
> er det(den kører 55 km/t nu) =(???
> Altså kortsagt..
> hva kan jeg gøre for at den får bedre optræk eller bedre topfart el.
> begge dele uden at KØBE tun og bore i den!!
>
> ps. altså hva befgrænsninger ka jeg gøre noget ved??
> håber der er nogen der v noget om Sonic....
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-03-02 23:29

"Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> wrote in message
news:mI_g8.231$ng4.52865@news000.worldonline.dk...

> da jeg købte den sagde j han sku pille skiverne og da jeg afhentede den
> ga han mig 2 ring den ene størrer end den anden.. hvorfor nogle skiver
> er det(den kører 55 km/t nu) =(???
>
Fjern den anden hurtigt! Du smadrer motoren ved kun at fjerne den ene!

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com
ICQ# 54047619

Accepteret svar
Fra : MaxiSmiley

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-02 16:46

Dette er en meget populær scooter som har mange begrænsninger, men som også er den hurtigste og billigste at tune:

Der sidder hele 4 begrænsninger i sådan en satan:

En skive i variomatic´en (også kaldet variatoren)

En skive i koblingen

Et blindrør på udstødningen

En 1 mm tyk toppakning (normal tykkelse er på 0,1 mm)

For at neddrosle scooteren skal du først sørge for at du har det rigtige værktøj. Køb dig derefter en toppakning hos en PGO forhandler, det er kram til dette formål.

Pil motorskjoldet af og fjern skiven som sidder bag ved variatorhjulet. Afmonter koblingen og fjern derefter skiven. Afmontér udstødningen og skær blindrøret af &#8211; du kan også klemme røret sammen, men det SKAL være lukket. Hvis du skærer det af, skal du svejse et stykke metalplade hen over og derefter svejse rørstumpen på igen, så politiet ikke kan se det hvis du bliver stoppet! Afmontér topstykket og sæt den ny toppakning på.

Topfart: Ca 65-70 km/t

Optræk: Medium
---------------------------------------
Noget jeg har fundet på : http://www.scootersiden.da.ru/ håber det kan hjælpe!

Kommentar
Fra : skipperbent

Dato : 02-04-05 15:58

hejjjjj...

hvordan piller man skiverne på en pgo DR. big

send til p-patrick@ofir.dk