/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
IBM Disk Manager v 9.55
Fra : renekure
Vist : 475 gange
50 point
Dato : 26-02-02 09:45

Jeg har netop opgraderet min PC med et ECS K7S5A bundkort og en Athlon XP 1700+ CPU.
Mine "gamle" Hardiske var sat op med IBM Disk Manager v.9.55, idet min "gamle" maskine ikke understøttede diske over 32 GB.
Jeg har formateret mine diske, inden jeg installerede dem i mit nye system, men alligevel følger Disk Manager med over i det nye system !! - Hvordan slipper jeg af med dette ??

Når Jeg booter maskinen, genkendes diskene også forkert. Min 45 Gb genkendes som 32 Gb, min 60 GB genkendes som 32 Gb og endelig min 10 Gb genkendes som 19 Gb !!!! - forvirringen er total.

Mine diske er:

IBM DTLA-307045 Ultra DMA33 45GB
IBM DTTA-371010 Ultra DMA33 10GB
og
IBM IC35L060AVER07-0 Ultra DMA100 60GB

....og lige et lille tillægsspørgsmål - Hvad er forskellen på Ultra DMA 33 og Ultra DMA 100 ???? Er det noget man overhovedet skal bekymrer sig om ?? - Jeg laver en del videoredigering, hvilket kræver en hurtig disk - skal jeg vælge at lave disse ting på "100" Disken ??

På forhånd tak for hjælpen

René

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 60 point
Dato : 26-02-02 09:57

du skal boote fra diskette
og derfra kører denne kommando
a:\>fdisk /mbr

dette fjerner diskmanageren

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-02-02 10:03

min erfaring med videoredigering.
renderingen kører stabilt på en Ultra DMA 100
hvorimod du "kan" tabe frames på en Ultra DMA 33
de fleste videoredigerings programmer anbefaler
diske der kører Ultra DMA 100 og 7200 omr.