/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Varevogne
Fra : pumbaba
Vist : 449 gange
20 point
Dato : 17-11-03 12:38

Kan man nogen steder få eller se en oversigt over varevogne (gamle som ny), hvor der kan være 3 personer i, altså med seler o.s.v. Eller kan man installere ekstra sæde eller "sofa-sæde" til 3 pers. uden de store problemer??

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 20 point
Dato : 17-11-03 17:39

En sådan oversigt har jeg aldrig hørt om, og tror ikke den findes.
Enhver varevogn er typegodkendt og indregistreret, med det antal sæder den nu engang er født med. Hvis du ønsker flere sæder i en varevogn end den er beregnet til, må du rundt af synshallen og høre dem ad, men jeg tror ikke det kan lade sig gøre.

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : JohnSmith

Dato : 18-11-03 23:49

En varevogn må tage alle de personer du kan stoppe ind på "forsædet" bare de ikke generer føreren men en af dem skal have sele på. Er der flere seler skal de også bruges. Kør ikke med personer bag i en varebil da det koster afgiften til hvide plader på bilen og en bøde af samme størrelse dvs et par hundred tusind i en nyere bil. Der er til mange taxiture i det! Ellers kan man jo køre 2 gange.
Alt ovenstående er citat efter kontakt med en politibetjent efter væddemål. men tag det med forbehold... de er jo også kun mennesker.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 19-11-03 01:57

Reglerne på dette område er meget simple.
man må stoppe de personer ind på forsæderne som der er seler til!!!!!
no more no less!!!!!
Skal der absolut være flere i "varevognen" bør man nok anskaffe sig en med "mandsskabskabine" altså med bagsæde.dem kender du nok fra div. håndværkere!!

Godkendelse af svar
Fra : pumbaba

Dato : 19-11-03 12:26

Tak for svaret dabj. Men det var ikke lige helt det svar jeg søgte. Se mit næste spørgsmål "varevogne II".