/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Effektiv Popup stopper ?
Fra : ppk
Vist : 518 gange
50 point
Dato : 16-11-03 22:58

Hej

Hvilken Popup stopper er mest effiktiv ?
Nu er jeg blevet grundigt træt af det møg !

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-11-03 23:00
Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-11-03 23:05

Hvis du får mange pop-ups, synes jeg, du i første omgang
skal scanne din computer for spyware.

Gå ind her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm , hent
både Ad-aware og Spybot og kør en scanning med dem
begge to.

Så har du måske slet ikke behov for nogen pop-up-stopper bagefter.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-11-03 23:07

Hej arlet

Har du ikke et navn på en god en ?
så vil det være lettest for mig

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-11-03 23:09

Ville nok vælge denne her, er meget nem at have med at gøre

http://www.panicware.com/

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-11-03 23:09

Hej

Under henvisning til http://www.kandu.dk/dk/spg/26253
har jeg lige foretaget installering af Ad-ware og derefter kørt
Spybot som er opdateret og det fungerer, men der kommer
altså nogle få popups en gang i mellem.

Hilsen Preben

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 17-11-03 09:53

Jej ppk
Kig inde på Spywarefri's hjemmeside under Værktøjer http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Personligt benytter jeg PopupPopper (og den er jeg blevet glad for).

Citat
Bayden PopupPopper har nogle egenskaber, jeg værdsætter højt:

Programmet fylder ikke meget (128 kb), det er nemt at bruge, og så kan det snakke dansk.

Download og installation forløb uden problemer. Når du under installationen får en meddelelse om, at du skal downloade Delphi Runtime, så gør du det. Det er en fil, Bayden PopupPopper skal bruge for at køre. Download af denne fil sker så helt automatisk.

Programmet fungerer godt, og er meget nemt at sætte op og bruge. Problemet ved mange af den slags popup-killers er det, at de kan være lidt svære at konfigurere, fordi der er så mange muligheder. Ikke her. Prøv engang at kigge på billedet herunder. Siger det ikke sig selv hvad man skal gøre? Husk at du også kan få programmet på dansk.

Du kan hente den direkte via http://www.bayden.com/popper/

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 17-11-03 11:55

Jeg havde en bekendt som hvis pop-up fjerner kunne indstiiles sådan at den spurgte hver gang at der kom en pop-up om man vil tillade den fremover. Da der er visse pop-up'er som er nyttige, synes jeg at det er en god funktion. Jeg har desværre ikke kunnet finde dette program igen, men det kunne være at der er nogle her som kan hjælpe?
Er der nogle som kender navnet på dette (eller ligende program).

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-11-03 12:08

Hej oleeliassen

Jeg har lige hentet PopupPopper fra denne adresse http://www.bayden.com/popper/ se indlæget fra CLAN oven over

den kommer og hver gang og spørger om du vil tillade denne side osv.
og så fåes den som sagt på dansk.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 17-11-03 13:56

Hej Preben

Jeg kender den godt og har brugt den tidligere. Problemet er at den ikke kan skelne mellem pop-up'ere og at åbne et nyt vindue fra samme side, dvs. at hvis du vælger at blokere alle PU'ere fra fks. ekstrabladet.dk, er du ikke i stand til at se gallerier og åbne et nyt vindue fra samme side, hvilket jeg jævnligt bruger. Det som jeg søger er et program der spørger når den blokerer en PU, om man nogensinde vil denne PU igen, dermed kan man jo godt vælge at der er nogle PU'er fra en side som man gerne vil se, og at der er nogle PU'er man aldrig ser igen...

-Ole

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 05-12-03 22:09

Prøv Free Surfer ver. 2.1.026 der indeholder dansk, og som kommer og spørger først.
http://www.kolumbus.fi/eero.muhonen/FS/Download.htm

Asrock

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-12-03 09:33

Jeg bruger ingen popupstopper, da jeg ikke synes at det er et problem. Jeg har tidligere brugt den samme som CLAN og jeg var vældig godt tilfreds med den. Jeg anbefaler den overalt og har kun fået positive tilbagemeldinger. Man kan selvfølgelig få andre popup-stoppere som kan det hele men hvor de så også bliver mere indviklede at konfigurere. Skulle jeg have popup-stopper igen ville jeg igen vælge PopupPopper fra bayden.
Hvis du har mange engelsk-sprogede så har du måske snavs på din puter.

Kommentar
Fra : chill_out

Dato : 24-12-03 14:34

ok hej jeg er lige løbet ind i et problem med de popup killer MEN hvis du deltager i nogle spil skal du passe lid på med og bruge dem da der er nogle spil der bruger det med popup fk.s pakkespillet på dr´s hjemmeside hvis du spiller det er der popup på iexplore og jeg har lige skrevet til dem at det er for dårligt at de ikke skriver sådan noget.

MVH chill_out

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 28-12-03 21:17

Tak for svaret CLAN.