/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hjælp til suzuki RMX
Fra : SuperLullu
Vist : 1078 gange
100 point
Dato : 06-11-03 14:47

ved godt det er et lamt spørgsmål, men gear på en RMX/SMX hvordan fungere de ?
trædder man op eller ned?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-11-03 00:06

Fra frigear: Ned=1 Op=2=3osv
Når man starter (kobling ind)trykker man ned til første,(slip) når man (ind) så løfter op ryger den forbi frigear og i 2, (slip) og så ellers en opad i de andre gear.
En rigtig lækker maskine, og ikke som tøsemaskinerne uden gear. Ja grin i bare i tøsedrenge på Jog, i får sku aldrig lært at skifte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SuperLullu

Dato : 07-11-03 11:06

Hvordan kommer den så i frigear igen ??

Kommentar
Fra : SuperLullu

Dato : 07-11-03 11:32

er der evt en guide hvor man kan lære mere om gear på denne dejlige maskine, gider ikk smadere den første gang jeg sætter mig op på den.... hvordan ved man hvornår man skal skifte ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 07-11-03 12:41

Det er ligesom en bil, det kan ikke forklares, men skal prøves.
Man sætter bare i frigear, flytter pedalen klik klik klik, til den er i frigear, det kan gøres i blinde, men jeg tror nok at maskinen har en frigearslampe der lyser når den er i frigear.
Den er ikke sodan at smadre, men det værst er at køre med fuld fart og så slippe koblingen i lavt gear. Men man slipper langtsomt, og kan så mærke at motoren bremser for meget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SuperLullu

Dato : 07-11-03 14:16

1000 tak for hjælpen...

Godkendelse af svar
Fra : SuperLullu

Dato : 07-11-03 14:17

Tak for svaret pallebhansen.