/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Løst materiale mellem træbrædder?
Fra : Andyboy
Vist : 396 gange
20 point
Dato : 05-11-03 18:08

Hvad hedder det materiale der er imellem træbrædder? Det er løst og ryger op hver gang jeg vasker gulv, så ville lægge noget nyt og mere fast i? Nogle der ved hvad jeg snakker om?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-11-03 18:16

Støv ?

Kommentar
Fra : Andyboy

Dato : 05-11-03 18:17

;P

Accepteret svar
Fra : mayday

Modtaget 30 point
Dato : 05-11-03 18:39

Ikke helt forstået, men hvis du mener fra fugerne (revnerne) mellem gulvbrædder, er det vel skidt, eller muligvis træstøv (meget fint støv) der stammer fra angreb af borebiller.
Normalt skal der ikke være noget i fugerne mellem gulvbrædder, med mindre disse er udformet som "skibsplanker", hvor der anvendes beg til udfyldning af fugerne.
Prøv eventuel, at forklare dig nærmere.
Hilsen
Mayday

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-11-03 20:57

Andyboy

Er det et gammelt gulv? Hvis det er det ved jeg godt, hvad du mener. Gulvbrædder trækker sig med tiden sammen. Den billigste løsning har været at fylle fugerne ud. Den dyreste er at få taget gulvet op og lagt påny. Det er ikke støv eller skidt, som andre har skrevet, men hvad der er brugt ved jeg ikke. Du kan evt. se på denne side om det er noget, som du kan bruge http://www.byggekram.dk/sw2375.asp
Du kan evt. selv skrive til Byggekram og få en løsning.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : Andyboy

Dato : 06-11-03 19:22

Tak for svaret mayday.