Hej.
En god sikkerhedsforanstaltning er at tømme benz.tanken, og have brændstoffet i en 10-20 liters dunk i baggagerummet, da du så helt præcist kan se hvor meget benz. der kan vælte ud. Samt at der kan slås hul i den alm. tank, som hænger under bilen....
En ting du skal forlange af den bil du køber/får smidt i nakken, er at den skal kunne starte og køre når du får den, for ellers ved du ikke om det, der evt. er galt, er noget som kan fuskes...
De muligheder du har for at finde een, er enten at tage ud til den lokale ophugger, han har helt sikkert en del biler, som kommer lige fra vejene af, ellers så skal du ikke i den blå, eller kende nogen.
Jeg kan da varmt anbefale svenske biler (du ved: Saab og Volvo - dog undtaget 300 og 400 serien), da der er så stive, at du kan rulle rundt i dem, uden at der sker det helt store. - når jeg siger undtaget 300 og 400 serien af Volvos, er det fordi dem kender jeg ikke. 300 serien er designet af DAF og 400 serien vist nok af Mitshubishi... -jeg ville vælge Volvoerne (men helst ikke 5-trins gearkasser, da de er lidt skrøbelige, men ikke så vigtigt alligevel), da Saab ikke kan holde motorophæng og hele gearkassen til markrace i særlig lang tid.
Ellers har jeg også hørt om en gammel Audi 80 som holdte til markrace i 8 år, og var 25 da den døde (pga. den havde kørt uden olie lidt tid.....)
Mvh Dyne
- og hvis du er sikkerhedsnarkoman, piller du ruderne ud, så du ikke kan få glasskår på dig.... (men det plejer ikke at gå så galt...)