/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ping attacks
Fra : Gunnar_Peter
Vist : 256 gange
100 point
Dato : 31-10-03 16:21

Hvorfor har jeg så mange ping attacks, op til 200 om dagen. Jeg kan se det i loggen for firewallen. Programmet er PC-cillin. Jeg troede, det kunne skyldes programmet Winmix, det har jeg afinstalleret, men der er stadigvæk angreb. Jeg har bredbånd.

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 110 point
Dato : 31-10-03 16:51

Start med det samme din Internet Explorer. Gå på http://www.lavasoftusa.com/ Hent Adaware, der gratis kan gå din maskine igennem for spyware. Det er spyware, der delvis er med til at belaste din internetforbindelse...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 31-10-03 23:55

Hej

Det er helt normalt at få en del ping attacks. Nogle er ganske uskyldige, andre forårsaget af hackerer og andre ingen af orme (som Blaster) som gerne vil ind igennem din firewall. Glæd dig blot over at du har en effektiv firewall som stopper for de snuskede adgangsforsøg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 23:56

Ja! Har du lige installeret firewall?

Godkendelse af svar
Fra : Gunnar_Peter

Dato : 01-11-03 17:25

Tak for svaret h_blunck.

Jeg har for nogen tid siden installeret og brugt adaware flere gange siden. Hvis jeg ikke havde gjort det, ville jeg have gjort det nu med din besvarelse.

Gunnar_Peter

Kommentar
Fra : Gunnar_Peter

Dato : 03-11-03 18:00

Hej
Jeg har installeret og brugt adaware, men desværre kan jeg konstatere, at jeg indtil nu i dag klokken 1800 har haft 87 attacks, hovedsagelig ping attacks, men også net bios browsing. Det forholder sig nok, som "acronym" skriver.