/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Stålplade
Fra : tansan
Vist : 5975 gange
200 point
Dato : 30-10-03 06:44

Jeg har bygget mit køkken om, og nu kunne jeg godt tænke mig at friske mit køleskab samt komfur op. Jeg mener at man kan få noget børstet stålplade, som man kan sætte / lime på de gamle låger,men hvor skaffer man disse plader. Samtidig kunne jeg tænke mig at få noget stålplade, som jeg kunne sætte i hjørnet bag ved min brændeovn, så væggen der bliver frisket op, men jeg ved ikke hvor man kan købe disse stålplader.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 07:17

Tarsan.
Byggemarkeder. PS. Du bliver træt af blank/børstet stål bag ved en brændeovn hvis den står i et opholdsrum. Brug mat sort som de fås i bl.a. pejsecentre eller byggemarkeder.
Sren i Rskilde

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 200 point
Dato : 30-10-03 11:01

Najjj Søren, hvis du anvender en slebet rustfri er det knap så galt. Hvis du vedligeholder med inox-pleje er det nogenlunde til at holde. Problemet er, at har du "mekaniske" påvirkninger, er rustfri stål noget sjovt stads, blødt og sejt. Dvs du kan relativt nemt ridse det. Vælger du den syrefaste aisi316 har du lidt pænere overflade. Du kan få børstet eller slebet. Slebet er klart flottest (og dyrest). Aisi 316 er dyrere end Aisi 304.

Køb for guds skyld ikke den slags på trælasten. Der er lagt en bondegård på i avance. Check prisen hos de rustfrie værksteder.

Hvis vi vidste hvor du boede, så kunne vi hjælpe dig. Du kan ringe til 75 63 10 00 Gybo Rustfri Ståldesign og snakke med Bo eller Jan. De kan sende over hele landet og laver alskens kram til køkkener, sygehuse, emhætter osv osv. Du kan få husnumre osv. Men det er ikke billigt .

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 30-10-03 13:21

Hvis du kommer i nærheden af en metalvarefabrik,der selvfølgelig arbejder i rustfri stålplader der kan du købe nøjagtig det mål du skal bruge, jeg satte det op bag mit køkkenbord i stedet for fliser, man kan altid spørge om vedligeholdelse på pladerne, jeg kan fortælle dig at jeg gav 400 kr for 1 plade på 37 x 240 cm og 37 x 150 cm i 1 mm tykkelse, så de er til at forhandle med.
mvh
nsl

Godkendelse af svar
Fra : tansan

Dato : 31-10-03 06:28

Tak for svaret 3773.
Nu kan jeg blive færdig med mit køkken
Tak for hjælpen.