/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Bios opgrade awardbios
Fra : mist
Vist : 320 gange
20 point
Dato : 17-02-02 13:56

Hvor finder jeg en bios opdatering til Award bios v4.51PG. Jeg har som fundet en hjemmeside, men det eneste jeg får ud at det er at jeg kan udfylde en formular. Grunden til at jeg skal ha opdateret er at jeg har købt en 60GB IBM harddisk som bios ikke kan finde. Selvom jeg har sat jumber til master og det er den eneste disk der er på den streng.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 30 point
Dato : 17-02-02 14:27

du skal bruge ibm's diskmanager
som findes her
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Kommentar
Fra : mist

Dato : 18-02-02 08:57

Jeg har nu prøvet at hente DM2000, men det virkede nu ikke helt, jeg har måttet hente DM955 for at boote op og configurere begge de to diske jeg nu har sat i. Jeg har så efterfølgende kørt DM2000 fra windows98 og det ser også meget godt ud, men når jeg bliver bedt om at sætte min BIOS til Auto hænger opstarten stadig, og hvis jeg vælger none, kan jeg ikke kører DM2000 igennem. Hvad vil du foreslå?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-02-02 11:35

hmmm
vi har en pentium 90mhz på vores netværk
med en 40gb disk som bios ikke kan finde,
den siger det er en 2gb disk
men efter jeg kørte dm kan windows finde den,
så jeg er ligeglad med hvad bios'en siger, sålænge
windows kan finde den.
så prøv dig frem i dm.
sæt evt. bios til "user def." istedet for "auto"
det måtte jeg gøre.
se om dit motherbord er her
http://www.tweak.dk/bios.php