/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Veteranpc vil ikke starte med trådløs ne~
Fra : Canary
Vist : 267 gange
200 point
Dato : 29-10-03 12:36

Davzer med jer.
Håber at nogle kan hjælpe mig med et lidt usædvanligt problem.

Skal installere et (trådløst) netkort i en kulfyret pc *GG* og når kortet sættes i pc´en vil den ikke kører.
Pc´en startet og hd´en laver da osse de obligatoriske lyde men så sker der ikke en hujende dytfis mere.
Der er hele tiden sort skærm under hele forløbet, altså skærmen viser ingenting og står på "standby".
Straks jeg fysisk fjerner kortet fra maskinen kører den perfekt igen øøøøøhhhh?????
Bios er opdateret til nyeste og alt andet er osse opdateret sååååå....
driver til kortet er prøvet installeret både før og ikke installeret så det er ligemeget om driveren er der eller ej.
Lige lidt fakta om pc´en:

MB : ukendt fabrikant !!!!! Men....
chipset :Via vt82c598 mvp
navn : va 503+
Bios : award version 1.15je37
slots : 3 isa + 3 pci + 1 agp

Ram : 64 mb Matrox Produktiva g100 agp

Cpu : Amd - k6 2 366Mhz

Diske : Quantum Bigfoot 2,1 Gb
Fujitsu Mpb3029atu 2,1 Gb

lydkort : ukendt isa kort!!!

Os : Win-Me.

Netkort : SMC Smc2802w 2.4Ghz 54Mbps wireless Pcikort.

Som i sikkert kan forstå er det en gammel sag men jeg håber at nogle alligevel er nostalgiske og kan hjælpe mig lidt.

På forhånd tak

Canary.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-03 13:05

Lyder som et defekt kort eller IRQ conflikt!
Du må kunne køre det medfølgende SMC's EZStart utility program fra dos?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-10-03 17:11

Det kan være din ISA og PCI slot er fælles, og derfor kun kan køre med den ene.
Tag evt. dit lydkort ud og prøv.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-03 17:16

Kom lige til at tænke på. Kan du gå ind i bios under pci indstillinger? Så kunne du jo prøve at sætte dem til manuel?

Kommentar
Fra : Canary

Dato : 31-10-03 07:11

Davser igen.

Så har jeg fået prøvet dit råd emesen og det virkede heller ikke
Ellers mange tak for dit råd tager gerne mod flere

Tedd jeg har ikke mulighed for at prøve at installere driver i dos da skærmen slet ikke vil vise noget som helst ikke engang POST billedet , den står bare i standby.
Men det er nu osse ligemeget om driveren er der eller ej , har prøvet begge dele.
har osse prøvet at rode i bios med pci indstillingerne uden held
der er ikke fejl i netkortet det er testet og ok.

tager gerne mod flere råd inden jeg bliver helt skaldet af at rive mig i håret *GGG*.

M.V.H
Canary

Kommentar
Fra : Canary

Dato : 31-10-03 07:41

Hov glemte lige at nævne at maskinen kører fint med et "alm" netkort til kabel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-03 16:35

Ok her er nogle forslag!
Opdater din bios!
Prøv at sætte i et anden pci slot!
tag alle andre kort ud og prøv! (undtagen grafikkortet selvføleligt!)

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 200 point
Dato : 05-11-03 16:52

hmmm... er der noget med at PCI bus faktisk er produceret i flere versioner, så netkortet er pci 2.1 og pc er 1.x ?

Har aldrig rigtigt kigget på pci versioner, men syntes at have læst et eller andet om det et eller andet sted.
Ved godt at det er et skud i tågen, men hvem ved, måske rammer jeg alligevel noget.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Canary

Dato : 10-11-03 07:54

Davzer igen.

Tedd : har den nyeste bios og har prøvet samtlige pci-slots der er både med og uden andre kort i slotsne uden at det ville virke

Per.F : kan være du er inde på noget der selv om du syntes det er et skud . Det vil jeg da lige undersøge nærmere.

Hvor om alting er så vil skidtet sgutte endnu æv æv og tre gange æv.

kan så håbe per.f`s ide virker , det skal lige undersøges nærmere først men indtil da er flere råd meget velkommen.

M.V.H
Canary

Godkendelse af svar
Fra : Canary

Dato : 19-03-04 21:53

Hov så lige at jeg ikke havde fået lukket spg. ups venner sorry.Tak for svaret Per.Frederiksen. du ramte vist tættest på en løsning selv om det ikke blev tjekket ud. smed skidtet ud og fik fat i noget nyere *GG*.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 20-03-04 09:15

Kommer tid, kommer råd.
Nogen gange er det bedste råd, tid til nyt hardware.

mvh. Per

P.S. tak for points