/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Raid + Sata
Fra : paula
Vist : 329 gange
200 point
Dato : 28-10-03 09:51

Jeg skal samle min nye PC`er. Bundkortet er MSI 875P NEO-FISR2, harddisken er en Maxtor Sata. Der er to muligheder for Sata + Raid: Intel ICH5R og Msi Promise.
Hvilken er bedst og hurtigst. Skal jeg installere drivere og software til begge i XP.
Jeg mener om den vil lede efter harddisk 2 hver gang. Der var ikke råd til to diske, men muligheden skulle gerne være der!!!!

På fohånd tak
Paula

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-03 10:17

Du kan downloade manualen her hvis du ikke allerede har den! http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=434
Du skal i alle tilfælde bruge ICH5R, da det er SATA kontrolleren!
Jeg vil tro at promise bruges til at køre raid med almindelige 100/133 diske.
Og nej den vil ikke lede efter en harddisk 2 hvis den ikke er installeret!

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 28-10-03 10:20

øv hvor du kan øv hvor du kan

Kommentar
Fra : paula

Dato : 28-10-03 11:28

Promise FastTrak 378 Controller kan bruges til to ultra ata raid og to sata raid 0, 1 og 0+1. Intel ICH5R kan bruges til to sata 0, men her kan man sætte disk 2 til, uden at miste data på disk 1. Meeen skal det installeres nu eller kan det gøres senere i XP.

Hilsen Paula

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 28-10-03 11:40

Ja det skal installeres nu! Først skal du naturligvis sætte SATA op i bios! Efter det når du installer winxp? skal du trykke F6 under installation (der kommer en skærm op der spørger om du vil bruge 3rd part raid controller!) Så det gør du og isætter motherboards CD'en og følger anvisningerne! Derefter forsætter windows installationen

Kommentar
Fra : paula

Dato : 28-10-03 13:05

Tak til Tedd.
Jeg prøver forsigtigt at gå igang.

Godkendelse af svar
Fra : paula

Dato : 28-10-03 13:07

Tak for svaret tedd.