/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Benzin forbrug
Fra : Bragesvej
Vist : 470 gange
20 point
Dato : 24-10-03 13:14

På en Opel Astra der kan være 50 litre i tanken den køre ca 550 på en tank, både lange ture og lidt korte ture, det giver ca et forbrug på 10 km på literen, det er sku ikke meget, motoren er en 1,4 i fra 95 12900km, opel siger den selv blander forbruget (elektrisk kaburator) men kan jeg selv gøre noget, bruger mit 5 gear meget

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 30 point
Dato : 24-10-03 13:24

Den luder tørstig. Men nu kører du den vel ikke helt ned inden du fylder den. Brug din triptæller. Fyld helt op, 0-stil tæller. Fyld helt op, aflæs triptæller, divider med det antal liter du har fyldt på = km/l.

Alt andet lige bør du køre 13 -15 km/literen, ifald du kører rimelig almindelig.

Gode spareråd:

Korrekt dæktryk
Kør ikke med unødvendigt skrammel i bilen (det vejer alt sammen).
Kør ikke med tagbagagebærer.
Sørg for at bremserne er i tip top stand (ikke hænger)
Sporing skal være iorden.
Lad ikke bilen sejtrække unødvendigt - vælg korrekt gear.
Hav en blødere højrefod.
Hold afstand - læs trafikken således at overhalinger ikke er noget der skal klares med klampen i bund i tredje gear.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-10-03 13:26

Læs: Den lyder

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-10-03 13:27

Læs: Den lyder

Husk du skal lige køre imellem de to ovennævnte påfyldninger.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 24-10-03 13:32

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : kaasing

Dato : 24-10-03 17:28

et lille spørgsmål er du sikker på at din lamda-sonde regulerer rigtig

Kommentar
Fra : kaasing

Dato : 24-10-03 17:29

et lille spørgsmål er du sikker på at din lamda-sonde regulerer rigtig
du kan eventuelt få målet dit lamda-tal med en 4gastester skal ligge omkring 1

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 24-10-03 17:33

Den,skuller være ok, hvis ikke så vil min motorlampe lyse ifølge Opel

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 25-10-03 23:48

lambda sonde? Det er sq da katalysatoren, er det ikke?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-10-03 15:07

Lamdasonden måler de blanding af benzin og div andre ting.....tror jeg nok ....Ikke..

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-10-03 15:07

Lamdasonden måler da blanding af benzin og div andre ting.....tror jeg nok ....Ikke..

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-10-03 15:09

Undskyld de to samme indlæg...lidt for hurtig på tasterne