> BMW er ofte blevet kritiseret for at have anvendt skiver af rustfri
> stål, og
> jeg er heller ikke selv voldsomt imponeret over dem, så jeg overvejer at
> skifte de forreste skiver ud med nogle i støbejern.
Hmm, er du helt sikker på det.
Mine konklutioner er, at støbejerns skiver var en bremse upgrade i 80'erene.
Men nu til dags vil rustfrie skiver sammen med sinter metal kloser give en
bremseevne som er både kontant og doserbar, og ganske på niveau med
støbejerns skiverne.
Så i dit tilfælde ville jeg lige forsøge mig med nogle sinter metal kloser
på de eksisterende skiver (selvom den ene er lidt skæv) og se om ikke det
giver en acceptabel bremse evne.
Støbejerns skiver har jo den irriterende evne til at se ræderlige ud efter
en nat med regn, og svine alt til i rust støv. Og i regnvejr har jeg
set/hørt om eksempler på at støbejerns skiverne ikke er på højde med de
rustfrie (initial bremsningen kræver højere tryk, og når skiver så tørre ud
stiger bremseevnen uden man forøger bremsetrykket)
Mads Lund
Ninja9RT (42.000 km på orginale rustfrie skiver, og still going strong.
Altid med sinter kloser)