/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Videooverførsel - Er der noget at gøre..~
Fra : Dinah
Vist : 990 gange
100 point
Dato : 18-10-03 12:10

Når jeg vil overføre Videooptagelser til Pc'en, bliver der en mærkbar forringelse af kvaliteten. De flotte farver man kan se på kameraet, bliver kedeligt og mørkere...

Jeg har prøvet forskellige programmer.

Min pc er helt nyindkøbt til formålet, og det burde derfor ikke være den der var problemet. (P4 2400 Mz, 512 Mb ram, 120 GB harddisk og Geforce FX 5200 grafikkort).

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 18-10-03 13:18

Jeg tror at det er din monitor, der ikke gengiver farverne rigtig, der findes testpogrammer, som er gratis, men også farvekort til at holde op foran monitoren (skærm).
En anden ting der er meget vigtig: Højreklik et tomt sted på "skrivebordet", venstklik på egenskaber, klik fanen instillinger: instillinger har jeg til 1152-864 farvekvalitet har jeg til: højest 32 bit mon ikke det er det det er galt med?
Hvis det er digital video, og du kan føre dem tilbage på den digitale video (event. efter redigering), vil du se at det stadig er ok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 18-10-03 13:39

Problemet har været der på den gamle pc også. Det er hele optagelsen der bliver i dårlig kvalitet. Kontrasten forsvinder... min farveindstilling har jeg også til Højest 32 bit.
Jeg vil prøve at føre filmen tilbage, og se hva der sker....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-10-03 13:50

Du kan hente den nyeste moviemaker hos Microsoft. Eller bruger du et andet program? Har du prøvet at lede efter hjælp i movimaker.
Bruger du firewire indgangen, med en skærmet ledning, har du prøvet hos andre at lægge en filmstump ind?
Kan det være en indstilling på videorecorderen, der ikke står rigtig til at overføre? PAL osv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 18-10-03 14:03

Jeg har hentet den nyeste moviemaker...
Jeps, jeg bruger firewire indgangen.
Desværre kender jeg ikke nogen med pc med firewire kort, så jeg kan ikke afprøve hos andre,men har jo prøvet på mine to egne pc'er.

Det burde ikke være en indstilling på cameraet, men jeg vil lige læse manualen igen...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-10-03 00:17

Hvordan gik det
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 08-11-03 11:21

Jeg har fundet ud af, at det er min skærm der forringer.... Hvis man fører tilbage, bliver kvaliteten den samme igen....

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 08-11-03 11:21

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 18-01-04 22:24

Jeg har fundet ud af at jeg kan indstille farve lysstyrke og kontrast i "filmvinduet". Det har løst mit problem.