/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Knapp i Word-dokument
Fra : Catti
Vist : 587 gange
40 point
Dato : 11-02-02 15:20

Jeg skal lage et Word-dokument (Office 97) med en knapp (CommandButton) som gjør at dokumentet legges som vedlegg i en e-post når man trykker på knappen. Dette har jeg løst med følgende kode:
Private Sub CommandButton1_Click()
Options.SendMailAttach = True
ActiveDocument.SendMail
End Sub

Problemet mitt er at jeg vil at mottakerens e-postadresse automatisk skal fylles ut også. Dette har jeg ikke klart å finne den rette koden for. Er det noen dansker som kan hjelpe en rådvill nordmann?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 11-02-02 16:14

"Catti" <Catti.news@kandu.dk> wrote in message
news:8hQ98.5698$5L3.331481@news010.worldonline.dk...
> Jeg skal lage et Word-dokument (Office 97) med en knapp (CommandButton)
> som gjør at dokumentet legges som vedlegg i en e-post når man trykker på
> knappen. Dette har jeg løst med følgende kode:
> Private Sub CommandButton1_Click()
> Options.SendMailAttach = True
> ActiveDocument.SendMail
> End Sub
>
> Problemet mitt er at jeg vil at mottakerens e-postadresse automatisk
> skal fylles ut også. Dette har jeg ikke klart å finne den rette koden
> for. Er det noen dansker som kan hjelpe en rådvill nordmann?
>

Jeg mener ikke det er muligt sådan lige i Word.
Enten kan man bruge MailMerge eller via VBA controllere sit E-post program .
Det sidste kan lade sig gøre hvis man bruger Outlook 2000. Jeg kan dog ikke
huske om outlook 97 (findes det?) også kan bruges.

Mvh Mads

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-02-02 20:07

I nyere Outlook´er er det en smal sag at kreere en mail, når man har e-mail
adressen, det kan klares på ganske få linier. Skal hele apparaturet startes
for at finde adressen (evt. vælge mellem flere), bli´r det pludselig en
kompliceret samling - og jeg tør slet ikke tænke på hvordan det kan klares i
en -97. Vil det ikke være smartere at ha´ en makro med en brevfletterutine,
der byggede et e-mail register evt. kombineret med hyperlinks eller lign.?
--
mvh
pre
http://home.image.dk/~slavic

"Catti" <Catti.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8hQ98.5698$5L3.331481@news010.worldonline.dk...
> Jeg skal lage et Word-dokument (Office 97) med en knapp (CommandButton)
> som gjør at dokumentet legges som vedlegg i en e-post når man trykker på
> knappen. Dette har jeg løst med følgende kode:
> Private Sub CommandButton1_Click()
> Options.SendMailAttach = True
> ActiveDocument.SendMail
> End Sub
>
> Problemet mitt er at jeg vil at mottakerens e-postadresse automatisk
> skal fylles ut også. Dette har jeg ikke klart å finne den rette koden
> for. Er det noen dansker som kan hjelpe en rådvill nordmann?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 02-07-02 01:06

Jeg får samme "fejl".....

Har du prøvet med Recipients?

/LEX

Godkendelse af svar
Fra : Catti

Dato : 16-07-02 09:55

Kommentar
Fra : m_hoiskar

Dato : 23-08-02 13:19

Hei!

Jeg sliter med samme sak...
Fant du noen løsning på problemet ditt?

Monica

Kommentar
Fra : Catti

Dato : 23-08-02 14:43

Nei, jeg har gitt opp. Håper det løser seg når vi får Office 2000.

Kommentar
Fra : m_hoiskar

Dato : 23-08-02 14:47

Jeg bruker Outlook XP

Kommentar
Fra : m_hoiskar

Dato : 23-08-02 14:47

Jeg bruker Outlook XP