/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
amd xp2600+ cpu
Fra : john.Svenningsen
Vist : 286 gange
100 point
Dato : 09-10-03 17:34

hey jeg tænker på ny pc og har fundet et rimeligt tilbud
vil bare gerne høre hvor mange mhz en amd xp2600+ cpu kører

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-03 17:39

2080 mhz

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-03 17:41

Den kører 2083 MHZ
WWW.edbpriser.dk produktsøgning XP 2600 Rul ned til prossesorer

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 17:43

333 MHz

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 09-10-03 17:43

ja okay men jeg har hørt den skulle kører som en intel 2.6 ghz hvad vil det sige

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 17:48

sludder.
2083Mzh

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 09-10-03 17:53

nej de siger det er en 2083 mhz men kører som en 2.6 pentium 4

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-03 18:00

Det er derfor den hedder 2600+ for at folk kan sammenligne mellem intel og amd! Om det er rigtigt tjah! Internettet er fyldt med artikler om dette emne!

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 09-10-03 18:02

så hvad vil det sige at det er en 2083 men kører lige så godt som en 2.6 ghz eller hvad

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-03 18:04

Ja måske endda bedre! Min 2200+ kører næsten lige op med en 2.6 pentium ifølge Sisoft Sandra!

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 09-10-03 18:11

ok kan man så regne med den er sat til at kører det den kan har engang købt en 1700 der kun kørte 1300

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-03 18:54

John en 2600 XP kører som jeg har skrevet 2083 MHZ, men AMD som laver processorene angiver kun de 2600 for at sammenligne deres med pentium, og skulle efter deres mening gå lige op med en 2,6 pentium, selom den i virkeligheden "kun udregner 2,083 millioner instruktioner i sekundet, men da det ikke alene er nok at angive hvor hurtigt den udregner, men det afhænger også af en del andre ting når man skal sammenligne, feks. af cache. I en del test har AMD overhalet pentium, dvs. at det godt kan være at 2,6 AMD overhaler 2,6 Pentium i spil, men feks ikke i store regneprogrammer. Det har været sådan i lang tid, og desuden har AMD været billigere, men har krævet en kraftigere blæser (støj)
Jeg vil anbefale dig som jeg har skrevet før, at kigge i www.edbpriser.dk produktguide Processorer.
Og også på forsiden produktanmeldelse, før du køber.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 09-10-03 22:01

1000 Tak for svaret pallebhansen. men forstår ikke hvorfor jeg skal læse det før jeg køber

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-03 23:54

Det lyder lidt faretruende det der med du har købt en 1700 der kun virkede som 1300! Hvis du køber en 2600 skal du være sikker på at bundkort og bios understøtter den!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-03 23:56

Nå det er vist en ny pc du vil købe! Så kan du være sikker på at den kører som en 2600+

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-03 01:18

Tedd det lyder til du ikke har læst hvad vi skriver, jo det er lidt overdrevet at en 1700 virker som en 1300, men den kører ca 1450MHZ og det er også helt i orden, for den virker lige så godt som en Pentium 1700MHZ. Jeg har selv en AMD 1700.
John du skal heller ikke læse det, men de test der er lavet af www.edbpriser.dk produktanmeldelse Processorer. Er gode at blive kloge på, specielt fordi bundkort (bushastighed), får stor betydning når man vælger processor, og fordi i produktanmeldelsen kan man se at AMD`S FSB-Atlon-XP er 3 serier, hvor prisen ikke altid følger hastigheden.
Du bør måske også se hvad de skal have for comp. ved shg.dk B.J.Trading.dk ITButikken.dk
I øvrigt er dit spørgsmål besvaret.
VH Palle Hansen