/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
hvad vejer en bus?
Fra : thbala
Vist : 12864 gange
50 point
Dato : 09-10-03 13:44

Meget kort spørgsmål som jeg forventer et hurtigt svar på....

Hvad vejer en bus... bare en gennemsnitsbus

mvh Thomas

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-10-03 13:48

>thbala
En standard HT bus i Kbh. vejer med max. last i alt ca. 16 tons. Nyttelasten (passagerer) er så vidt jeg husker ca. 4 tons.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 13:48

Mini-bus? Ht-bus? Tur-bus? Dobbeltdækker-bus?

Slag på tasken : 9 ton.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 60 point
Dato : 09-10-03 13:54

>thbala.

Helt præcist for en standard bus f.eks. linje 6A

Totalvægt: 16.025
Last:4875
Egenvægt:11.150

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-10-03 13:56

En alm. rutebil/bybus ligger på omk. 9,6-10 tons
De har en nyttelats på omk. 6-6,5 tons
totalvægt ca. 16 tons

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-10-03 14:03

>>>>

Det er ikke snyd, når man kigger på de lastemærker der er på en bus - Vel??

Linje 6A holder lige ud for mit vindue, og der står de tal jeg angiver. Derfor kunne jeg svare så præcist (gælder selvfølgelig kun for linje 6) . Om det gælder alle de andre 1285 busser HT råder over, over ved jeg ikke.

Mvh
Ram

Godkendelse af svar
Fra : thbala

Dato : 09-10-03 14:05

Tak for svaret ram2.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 14:05

ram2 -> Standard bus..? En HT-bus kan vel næppe kaldes gennemsnitsbus ?

Nå men regler for buskørsel findes her : http://www.ducas.dk/blov.htm#K1

..og jeg holder fast i 9 tons

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-10-03 14:12

>Molo.

Jeg skal ud at køre nu, med linje 6A (i anden anledning), og vil give chaufføren en seddel, hvorpå der står, at deres 1286 busser ikke er gennemsnitsbusser, samt at deres mærker på den udvendige side af af bussen er forkerte ( Det er bare noget fis Statens Bilinspektion har fundet på for sjov) - og at de snarest skal få dem rettet fra 16.025 kg. til 9.000 - Den kan han så tage med til sin chef. Basta

Ram

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-10-03 14:26

Nu skal der lige tages højde for at HT-busser er specialbusser, de er bygget med mere forstærkninger, så de kan holde til de store belastinger der kommer i HT-området...
Derfor er jeg meget enig med Molo i at en HT-bus ikke er at sammenligne med en standardbus!

Så fald lige ned på jorden inden du slår dig Ram!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 14:28

ram2 ->

Rolig nu... Pas på; chaufføren ikke får et apolektisk anfald i sin gennemsnitsbus.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 14:30

apolektisk ? Jeg må vist til apoteket... Apopleksisk selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-10-03 16:23

> nicolehh.

Og hvad er det så lige en standardbus er i din lille bold?? En af forskellene på mit og dit svar er, at jeg leverer faktuel viden - Du vrøvler (som sædvanlig)., (og molo gætter.)

Er sp. stillet??
Er sp. besvaret??
Er sp. lukket??
Ja -JA -JA, så knyt du bare lille nico, og tag dig af det du har forstand på - det må du hurtigt kunne overse.

I øvrigt skal man vel være oppe for at kunne falde ned, men det ved du vel heller ikke noget om.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 16:28

ram2 -> Jeg gætter absolut ikke. Jeg fremkommer i mit afsind med et tvivlsomt estimat

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-10-03 17:23

Ved du hvad Ram, bare fordi der lige holdet en bus der hvor du var, skal du da ikke tro at du er den eneste der ved noget om busser...

Du skal ikke tro at du er den eneste der ved noget om noget...
For du er nok den eneste der ikke aner en skid om noget, andet end hvordan man svinder folk til, hvilket du burde kunne leve af, men det gør du sikkert allerede...

Du er bare en spade der vil have opmærksomhed, tror du at der er mange der kan lide din måde at svinde den ene efter den til på??!!!??
Andre end lige dig selv og dine...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 18:36

nicolehh -> Nåh nåhh.. får ram2 nu folk til at svinde? Sé, dét kan man sikkert leve af i slankebranchen

Så kan der sikkert også være flere i bussen. ..eller også vejer den ikke så meget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 09-10-03 22:52

> nicolehh

du klager meget over at nogen sviner andre til... og pludselig gør du det selv legalt ved selv at svine andre til i din kommentar. Der er noget der ikke helt hænger sammen :/ det holder ikke.....

egentlig ville jeg bare gerne vide hvad en bus ca. vejer. Det fik jeg svar på!! jeg er glad, og det var det der ligesom var meningen. Så tag da lige og køl ned :P

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-10-03 23:04

>nicollehhtte..

Ved du hvad lille niconoco - Nu har jeg, bare fordi du anfægter de facts jeg leverede, opholdt mig inde i København hele aftenen, for at se på busser, og der står sgu det samme på dem allesammen.

Jeg kan se på din profil, at du har fået en lille datter sidste år, så skulle du ikke bare passe hende - det formoder jeg da du kan finde ud af. OK??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-10-03 23:22

Du må sq undskylde, at jeg ikke altid lige rammer de rigtige taster Molo, troede ikke det var et problem her inde, men blev da lige det klogere...

thbala> det var faktisk ikke mid der startede det, men tilgengæld mig der stoppede det...
Hvis det er at svine folk til, at sige, at Ram godt kan falde ned igen, efter han ville give besked videre til chaufføren, fordi vi er andre der har en anden mening/viden så må du undskylde!
Jeg sagde bare at HT-busser er bygget på en anden måd, og det ved jeg fordi jeg kender folk der bygger dem i den by jeg kommer fra...
Giver det folk ret til at komme med øgenavne, uden at de kan tåle at få det smidt tilbage i hovedet??

Ram> hygger du dig?!!! Det gør du sikkert, og det skal du så have lov til!

Go´nat!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-10-03 23:23

et par stavefejl, undskyld, håber i selv kan rette det til, da jeg nok ikke selv kan finde ud af det...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-10-03 23:26

>Niconoco.

Tak - Godnat (Sure killing - Ups Hov jeg kan heller ikke ramme)

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-10-03 23:41

Du kan sq da selv være en ki/ælling...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-10-03 00:10

>nicolehh

Hvad mener du med det??? - Der skulle have stået "kylling" - Og i øvrigt er jeg af hankøn, med tryk på sidste stavelse.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 10-10-03 09:30

ja ja, den er god med dig...

Så slipper du da denne gang, men tal lige pænt alligevel, oki?!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-03 09:49

Hejsa nicolehh

Jeg tror det er antabussen Ramses ser og tager hver dag.

Og tag dig ikke af ham,den mand vil altid have ret.

Denne lille skilt hænger hjemme i hans stue

§1 Her på Kandu har Ram2 altid ret
§2 har Ram2 undtagelsesvis ikke ret,træder §1 automatisk i kraft

Mvg Og en forsat god dag
Brian

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-10-03 10:08

>briansnot.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH Hold da kæft, hvor er du sjov. Man kan sige meget om dig briansnot, men din sans for humor er af udsøgt sofistikeret karakter. Det må være dit høje intellektuelle niveau, der gør at du kan nedkomme med så skarpe og vanvittigt morsomme bemærkninger. Jeg ser det går igen andre steder på sitet, hvor du slynger om dig med udsøgt humor. Underligt at du ikke er blevet til mere??

Hvad med at gå lidt på jagt efter dobbeltprofiler, og finde nogle Brianskarpe beviser.

Ram

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-03 10:17

Hejsa min "gode ven" Ramses

Har faktisk lige skrevet en bog om udsøgt humor,som er på hylderne fra 1-11-2003.

Brian

PS-Husk nu at tage dine piller

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-10-03 10:44

>briansnot.

Nåe ja - den har jeg læst om. Den hedder "Norske vittigheder" og er på 2 sider.

Kan det virkelig betale sig at udgive den - Jeg mener omkostningerne til korrekturlæsning overstiger jo langt papirværdien.

Ram

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-03 10:58

Ja da

Jeg har søgt efter en del sponsorer,og det har givet pote,da jeg vedlage et billede af dig som jeg vil bruge på forsiden af min bog
Du ved blikfang er lig med salg
så jeg forventer at tjene en del på min bog
Så når pengene begynder at rulle ind,så skal jeg nok sende dig nogle,som tak for det "gode"billede

Brian