/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kopiering af hardisk
Fra : Bragesvej
Vist : 246 gange
5 point
Dato : 08-10-03 11:39

Jeg skal købe ny hardisk, og skal have kopieret alt fra den gammle over til den nye, det er der vel ikke nogen problemer i vel, og når dettte så er overstået så virker alt vel det gammle

Min pc-forhandler sige det sagtens kan lade sig gøre, andre siger det ikke kan lade sig gøre, hvad er sandt?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-10-03 11:46

Ja og nej.
Du kan sagtens kopiere alt over på den nye HD, DOG IKKE systemfilerne.

Så svaret er både og.

Så mit råd er, formater den nye HD, indlæg dit styresystem, geninstaller de "gamle" programmer, og nøjes med at kopiere dine egne kreerede filer over på den nye HD.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-10-03 12:22

Hmm...det bliver mere og mere underligt i følge Zitech computer kan det sagtens lade sig gøre han siger det skal bruges noget spec værktøj (image, kloning) men det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-10-03 12:35

Jo, men ikke systemfilerne, disse kan ikke kopieres på nogen måde, og hvis man prøver fungerer de ikke.

Når man installerer et operativtsystem på en HD, lægges systemfilerne sig i et helt defineret område, som du hverken kan se eller overskrive.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 15 point
Dato : 08-10-03 12:59

Det kan som Zitech siger godt lade sig gøre enten med Partition Magic eller Drive Image. Norton Ghost er også et program der kan.
Ind i mellem kan det lade sig gøre at klone til en helt anden comp.
Tungen skal bare holdes lidt lige i munden når man bruger disse værktøjer.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 11-10-03 00:21

Tak for svaret emesen.