/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Yamaha 4 gears???
Fra : Soulgrip
Vist : 783 gange
100 point
Dato : 05-10-03 22:49

Hvordan er den bedste gearing hvis du vil køre hurtigt????
Lige nu kører jeg med 16/43, 44,5 mm Cylinder, 45 mm topstykke, 17,5 mm karburator, 18 mm indsugning......

En af mine venner prøvede at sætte et mindre bagtandhjul på så det var 16/34, men den kunne ikke komme op over 60 på lige vej, og kun ca' 80 ned af bakke.....


Og jeg har lige et problem mere....
Min yamaha kan kun trække 4 gear ned af bakke.... Jeg kan køre ca 85-90 i tredje når det er trukket helt ud, men når jeg så skifter til 4 så trækker den slet ikke og mister omdrejninger..... Nogle der ved hvorfor????

På forhånd tak..... Soulgrip

 
 
Kommentar
Fra : Vito2000


Dato : 06-10-03 19:22

det er som sagt din gearing... men på min gamle 4gears havde jeg stort tandhjul for an med mange tænder.. kan sq ik huske hvor mange men mange. havde samme cylender og top stykke som dig.. kaburatorn var godtnok en home made en .. men den var pisse god ! husk at borepladen skal bores helt ud .. :D så den får noget at æde !! din vens knallert .. det er nok noget med kaburatorn !! det var det med min .. den ville heller ikke køre stærkere end 60 . men efter vi lavede kabu så ræsede den over 125 ! :D sååeh håber du kunne bruge det til noget ! Hygge og held og lykke

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-03 20:32

Ja jeg har/haft en del Fs1ér, så jeg mener mit svar er relevant, der er overhovedet ikke noget galt med din knallert, andet end den er for højt gearet.
Da gearudvekslingen er rent mekanisk, skal du geare den ned, så får du også mere optræk, og udnytter dine gear bedre.
Nedgearing er der intet mystisk ved, om man gør det foran eller bagpå er underordnet. Personligt foretrækker jeg at nedgeare foran, fordi det er lettere, billigere, og fortandhjulet slides hurtigere, og trænger derfor hurtigere til udskiftning. Det er klart at 1 tand mindre foran er det samme som 2-3 tænder mere bagpå, så man kan ikke sammenligne med andres maskine, da ikke 2 knallerter er lige slidt, og lige godt indstillet mm.
FS1 er født med 9-43 tandhjul og dit bagtandhjul er nok orginalt (det er også det panserne ser når de standser dig, så behold det, og sæt et 14 tands foran, så er den også mere rap inde i byen.
Du skal ikke regne med den kører meget stærkere end de 85-90 stadig, men nu i 4.gear.
Og det er klart at den mister omdrejninger nu når du gearer op, en tunet maskine kører jo netop på "omdrejningerne"

VH Palle Hansen


Godkendelse af svar
Fra : Soulgrip


Dato : 08-10-03 10:29

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Kommentar
Fra : Soulgrip


Dato : 08-10-03 10:57

Men jeg tænkte på hvordan det kan være at min ven's knallert godt kan trække 16/43 i fjerde gear....?

Kommentar
Fra : Soulgrip


Dato : 08-10-03 10:59

og er der ikke et sted omkring holbæk hvor man kan købe det?? Jeg gider ikke bestille fra protuna... det er så pisse dyrt!


Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 08-10-03 17:08

Har han måske en anden udstødning, måske hvis du vælger en større strålespids (hvis du nu kører med en 180 så vælg feks 190), en større giver mere trækkraft, bedre smøring, og dermed bedre køling, kraftigere acc., op til en hvis størrelse. Til gengæld kan man ikke køre den helt så langt ud i gearene, men kan jo derfor måske alligevel opnå en højere topfart.
Når strålespidsens størrelse er rigtig vil knallerten slå over i 4-takt (tænder kun hveranden gang ), når man kører den helt ud. Man hører og mærker det ved at den holder igen i 1-2-3gear med "fulde omdr.", men 1 4.gear får den den extra trækkraft som extra benzin giver, og her må den kun ned ad en bakke slå over i 4-takt.
Så prøv først at "dysse den op" med en større strålespids. Den skal også være større hvis udstødningen bliver større, og den nævner du ikke noget om.
Jeg er enig i at dele er pisse dyre, og min mening er man skal holde medens legen er god (for i morgen tager solsortene din bike), det vigtigste er at maskinen starter og kører uden for mange omkostninger.
Her erlidt link:
http://www.west-import.dk/
http://users.cybercity.dk/~bbe8722/tuningstricks.htm
http://msp-tuning.dk/catalog/default.php?osCsid=3c6e79fb60de7a14ec9fca0fabb10141

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Soulgrip


Dato : 09-10-03 20:26

Den sidste side er da kun til scootere....

Kommentar
Fra : Soulgrip


Dato : 09-10-03 20:31

Og min udstødning tror jeg nok hedder "proma type" eller sådan noget


Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 09-10-03 22:32

OK ja det var kun scootere, her er et link for lovlig FS1
http://www.larsenweb.dk/index2.htm
Og denne: http://www.mopedgallery.dk/ gå til galleriet og knallerter og fs1
Iøvrigt syntes jeg spørgsmålet er besvaret, hvad vil du da ellers vide?
VH Palle Hansen


Kommentar
Fra : Soulgrip


Dato : 10-10-03 18:39

Ja det er besvaret.....

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste