/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TVBillede delt på skærm
Fra : BOJ
Vist : 553 gange
20 point
Dato : 02-02-02 12:08

Jeg har lige købt ny pc med Geforce2-MX400 grafikkort, og sat kabel fra dette til mit TV. Efter mange forsøg er der nu lyd og billede, men men... Den første 1/3 af billedet er i virkeligehden den sidste 1/3 af det billede der er på pc-skærm, så kommer der en sort bjælke, og så kommer de første 2/3 af skærmbilledet fra PC. Hvordan får jeg rettet så billedet passer til TV.

Kommentar
Fra : FrederikSchack

Dato : 02-02-02 17:04

Jeg har ikke megen erfaring med TV out, men det er muligt at det skyldes den PAL eller NTSC standard du har sat kortet op til at bruge.

Accepteret svar
Fra : joker

Modtaget 20 point
Dato : 02-02-02 19:26

Jeg mener også at det er opsætningen det er galt med... Jeg bruger et GeForce2 Gts/pro. Prøv at gå ind i Start->instillinger->kontrolpanel->skærm->indstillinger->avanceret->Valg af enhed... Jeg ved ikke hvad det er for et fjernsyn du har, men mit (Panasonic Quintrix 32" Wide) kører bedst når den er sat til NTSC-M, prøv dig frem ellers... God fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : BOJ

Dato : 03-02-02 18:25

TAK !! Det hjalp. Nu kan jeg se næsten hele billedet, så det lykkedes at holde premiere på en DVD film. Eneste udestående problem er at jeg til TV ikke kan komme højere op i opløsning end 600 * 800 og på pc kører med 1078 eller hvad det nu hedder. Det gør åbendbart at ikke hele billedet fra PC kan være på TV. Det er til at leve med, men skulle en have en god ide' til hvordan man kan få hele billedet over så vil det jo være den sidste finpudsning inden næaste film kører over skærmen.

Kommentar
Fra : joker

Dato : 03-02-02 18:29

Du skal køre 600 * 800 på computeren... når du vil se film på tv'et. Så der er ikke meget andet at gøre end, når du skal se film skifter du til 600 *800 og når du bruger computeren, så skifter du til 1024*768