/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Romerlys (nødblus)
Fra : ivanovic1
Vist : 26497 gange
20 point
Dato : 27-09-03 14:13

Hej alle,

er der nogen der ved hvor man kan købe billige rommerlys nødblus i udlandet.

Hilsen Ivanovic1

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 27-09-03 19:00

Hej.
Jeg ved ikke om det sådan lige er til at finde nogle i udlandet - og det er garanteret også ulovligt at impotere dem...
Men når man så er ovre alt sådan noget med uoverensstemmelser med lovgivningen, så....
Hvis du kender nogle med en fiskerkutter, så kan du nok købe nogen der for et meget beskedent beløb. Det er op til nytår de skal købes, da de altid har udløbsdato optil den 31/12... Hvis du er frisk på at tage kontakt til fiskere, så kan du jo også prøve at fange nogle på en kutter, når de ligger til (der kommer allgevel gerne nogle tyskerer farende med udsigten til frisk fisk...), og prøv at få en aftale...
Ellers så prøv i en skibsproviantering. Jeg ved ikke om de skal have en form for dokumentation, så....
Men udenlandsk kan jeg ikke hjælpe med....prøv hamborg havn ;)
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-09-03 21:29

Nu ved jeg ikke lige hvad det er du mener med romerlys. Hvis det er dem vi bruger til søs, er der 3 slags:
1-Håndholdt orange røg
2-Håndholdt orange blus
3-Nødraket
Disse kan købes i forskellige forretninger med tilladelse til denne forhandling, typisk større skibsprovianteringer, fiskernes indkøbscentral etc. etc.
Der står udløbsdato på alt dette pyroteknik, og inden denne dato skal der anskaffes nyt ifg. internationale regler. Dette betyder dog ikke at det gamle ikke kan bruges, men registrerede skibe SKAL forny det, og så kan man måske være heldig, at få fingre i det hvis man har forbindelserne. Skal du bruge det i evt. en lystbåd vil jeg anbefale dig at købe nyt, da det jo ikke er for sjov at loven kræver det udskiftet ved sidste datoudløb. Det er i øvrigt ikke rigtig at udløbsdatoen er 31/12, men man gemmer bare det gamle til nytår.
Det kan naturligvis også købes i alle andre lande, men om det er billigere, har jeg ingen anelse om.

Med venlig hilsen
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-09-03 21:32

PS.
Det er forresten hamrende ulovligt at bruge undtagen i nødsituationer, dette gælder også nytårsaften, men myndighederne sætter denne ene aften kikkerten for det blinde øje.

Accepteret svar
Fra : Hallob

Modtaget 20 point
Dato : 21-10-03 23:20

Hej...

Du kan købe Romerlys (Nødblus) på www.tifo.it ..

Det er godt nok en italiensk side men det hele på den står på Engelsk og det bedste ved det er at du kan se hvordan det meste virker inden at du bestiller det men det kræver dog Visa eller andet men så ommer det også lige til døren..

P.S. Alle priser står i Euro så de skal bare lige regnes om ellers er det Mega nemt at finde rundt derinde prøv at kig ind engang.. Hallob

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 23-10-03 00:32

Rigtig gid side

Tak for svaret Hallob.

Kommentar
Fra : Skov89

Dato : 19-07-07 23:18

hvis det skal være fra udlandet kan du gå ind på www.tifo.it det er en italiansk hjemme side som sælger forskellige farvede nødblus og røgbomber de har hvad du leder efter. Når du kommer ind på hjemme siden skifter du bare sroget til engelsk

Kommentar
Fra : andreas13

Dato : 04-06-08 17:29

jeg har nogen du kan købe til billige penge bare skriv til mig på mobil mit nummer er 21496998

Kommentar
Fra : andreas13

Dato : 28-06-08 17:27

Kommentar
Fra : skov93

Dato : 21-02-09 11:11

hey ... andreas13... har du stadig nogle lys til salg ? er meget intreserret...

Kommentar
Fra : skov93

Dato : 21-02-09 11:14

Eller hvis der er andre der har nogle lys til salg, så skriv betaler godt...

Kommentar
Fra : frederik-hansen

Dato : 25-05-09 13:31

rommerlys hvor kan i få det fra skriv til mig

Kommentar
Fra : andreas13

Dato : 29-05-09 21:50

skriv til mail istedet TAK! andreassnedkerr@hotmail.com

Kommentar
Fra : frederik-hansen

Dato : 15-07-09 12:34

rommerlys hvor kan jeg for det billig

Kommentar
Fra : billzen

Dato : 16-08-09 20:43

Jeg har et spørgsmål omkring www.tifo.it
Hvis nogle kan hjælpe mig.
Jeg har været inde og se kataloget og set priserne, men jeg kan ikke rigtig se,
hvor jeg kan bestille de ting henne.
Er der nogle der har prøvet siden før, som muligvis kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : andreas13

Dato : 17-04-10 19:03

Sælger IKKE mere!!!

Kommentar
Fra : andreas13

Dato : 17-04-10 19:04

Sælger ikke mere, og har aldrg gjord, der er en eller anden der har lånt min profil og skrevet mit nummer og email!

Så lad venligst vær med at skrive!