/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
On Cabel Modem
Fra : gumsegumse
Vist : 370 gange
20 point
Dato : 24-01-02 17:36

Jeg har to PC'er og et On Cabel Modem fra TDC - hvordan får jeg 2 computer til at bruge dette Modem, uden at skulle installer/oplyse div. ting, hver gang jeg flytter kablet fra den ene comput'er til den anden???
Carsten

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 24-01-02 18:46

Hej

Du kan stille dem i netværket. Nen er det et USB -modem eller ??????

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 20 point
Dato : 24-01-02 19:06

Udrag fra TDC :
Kan jeg slutte mere end én computer på mit kabelmodem?

Ja, men du er nødt til anvende en computer som server og derefter forbinde andre pc'ere til denne via hub/switch og netkort. WebSpeed leveres p.t. kun med én offentlig, dynamisk IP-adresse - og derfor har du ikke muligheden for at slutte flere pc'ere direkte på kabelmodemet.
http://www.teledanmark.dk/framesoeg/sm2493.htm?RESMASK=MssRes.msk&CFGNAME=MssFind.cfg&QUERY=On+Cabel+Modem

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-01-02 21:26

"gumsegumse" <gumsegumse.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YBW38.4579$Eu2.538413@news010.worldonline.dk...

> Jeg har to PC'er og et On Cabel Modem fra TDC - hvordan får jeg 2
> computer til at bruge dette Modem, uden at skulle installer/oplyse div.
> ting, hver gang jeg flytter kablet fra den ene comput'er til den
> anden???

Opdater driverne på dit grafikkort.

Arj, prøv i en anden gruppe ik?

--
....Klitgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-01-02 11:48

"gumsegumse" <gumsegumse.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YBW38.4579$Eu2.538413@news010.worldonline.dk...
> Jeg har to PC'er og et On Cabel Modem fra TDC - hvordan får jeg 2
> computer til at bruge dette Modem, uden at skulle installer/oplyse div.
> ting, hver gang jeg flytter kablet fra den ene comput'er til den
> anden???
> Carsten
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Hej!

Ved at lade de ene værre server for den anden.

Roland

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-01-02 15:27

En switch eller en router vil hjælpe på det.

Mvh
Thomas

"gumsegumse" <gumsegumse.news@kandu.dk> wrote in message
news:YBW38.4579$Eu2.538413@news010.worldonline.dk...
> Jeg har to PC'er og et On Cabel Modem fra TDC - hvordan får jeg 2
> computer til at bruge dette Modem, uden at skulle installer/oplyse div.
> ting, hver gang jeg flytter kablet fra den ene comput'er til den
> anden???
> Carsten
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 10:06

Hej !

Det vil ikke virke, så vidt jeg ved, da ONCABEL bruger et system, som
checker nogle ting i maskinen og ud fra det skaber en ID-kode, som sendes
til dem hver gang, du kobler på.

Roland

"Thomas Larsen" <tholar29@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c516b67$0$266$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> En switch eller en router vil hjælpe på det.
>
> Mvh
> Thomas
>
> "gumsegumse" <gumsegumse.news@kandu.dk> wrote in message
> news:YBW38.4579$Eu2.538413@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har to PC'er og et On Cabel Modem fra TDC - hvordan får jeg 2
> > computer til at bruge dette Modem, uden at skulle installer/oplyse div.
> > ting, hver gang jeg flytter kablet fra den ene comput'er til den
> > anden???
> > Carsten
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : gumsegumse

Dato : 29-01-02 06:46

Hej alle
mange tag for de mange forslag. Men jeg har fundet løsningen: Den ene computer skal være server med 2 netkort i - det ene til OnCabel det andet skal gå i en hub - hvor den/de andre computer kobler sig på.
På serveren og de andre computer, skal så installeres: Deling af Internetforbindelse. Så kører det!!