/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvor mange W??
Fra : Mr.Stock
Vist : 665 gange
75 point
Dato : 24-01-02 09:21

DAv.
jeg hor mange W har en sonic..? jeg ville nemlig godt ha' haft købt h7 pærer 55w, 12v!!

MEN nu har jeg fået at vide at de vil brænde mitkredsløb af, hvis jeg sætter dem i, da min sonic åbenbart kun kan ta' 15 w!! passer det????

Og hva er forskellen på Variomatic Speed Control, mrk. Polini og et alm. variomatic-sæt???
og hvordan er mit optæk efter jeg har sat variomatic-sættet på, i forhold til hvordan det er nu(jeg har kun pillet skiverne!)

CiAo FoR NoW!

mvh. DAniel

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 85 point
Dato : 24-01-02 09:47

Hej mr. Stock.

NEJ DET PASSER IKKE!!!!!!!!!

Din Sonic kører standard m/en 15W forpære , det er korrekt, det er ikke lig med at den også kun yder 15W.!!!!!
Normalt kan du regne m/at en Aprilia yder ca. 70-75W på lysspolen(ikke at forveksle med fødespolen)
Derfor er der ingen problemer i at montere en større forpære (forøvrigt leverer Aprilia selv et højt/lavt lys kit hvor pæren også er større end 15W).
Jeg har selv kørt m/H7 55W på en Rally i over et år og denne kører m/samme elanlæg som din Sonic.
Jeg forstår ikke helt dit sidste spørgsmål??
Optrækket er normalt afhængig af rullerne (bl.a.)
Optrækket kan blive meget bedre hvis du bruger den rigtige rullevægt d.v.s. den vægt der passer til din motoreffekt.

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 24-01-02 13:47

Er du 100 på at jeg godt kan købe de pærer??? for så køber jeg dem!

og hvor kan jeg købe et polini variomatic sæt??? jeg ved godt det kan fås hos t-hansen.. men jeg har fået afvide at Protuna er et lorte sted at købe tun! og scooter-racing.dk ja de har kun Malossi.. og polini speed control... men var polini ik bedre end malossi!

på forhånd tak!!

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 24-01-02 15:26

Hej
Ja, jeg er 100 !!!!!( husk pæren passer ikke bare lige ind men skal tilpasses/slibes lidt på fatningen)
Køb din variator hos : www.motoline-racing.com/start.htm
Jeg tror jeg har fortalt dig om dem tidligere?
Jo , jeg mener også polini er langt det bedste.

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 25-01-02 09:37

ok.. det vil sige dem der er på tilbud på www.dkautodele.dk kan jeg godt købe??

og har du ikke et præsist link til hva variomaticsæt jeg sku købe.. da jeg sys deres hjemmeside er meget uoverskuelig!!...

nej jeg tror ik du har fortalt mig hva forskellen er.. på speed control og alm.!!!
hva er den?

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 25-01-02 19:06

Hej

Ja!!
Gå ind på deres hjemmeside og send dem en mail!!
I mailen fortæller du dem hvad der ellers er skiftet på din model , så kan de råde dig med hvilken model du skal købe.
En variomatic system er altid en form for speed control = du "kontrolerer" farten v/hjælp af rullevægten og i nogle systemer er der 2 forskellige bagplader (den du lægger ned på rullerne på bagsiden) de 2 har så forskellige vinkler alt efter om man ønsker topfart eller acceleration.
variator nr. 241.360 er til de fleste kit og nr. 241.364 er til de helt skrappe kit som f.eks. Evolution.
Som jeg ser det er der altså ikke forskel på variomatic speedcontrol og en alm. !!!
Håber du forstår hvad jeg mener.
Hvis ikke så send en melding.

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 14:16

Jeg sidder med specifikationerne for en sonic, ud for generator står der:
Magnetsvinghjul 60W - 12V

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-01-02 20:37

Mr.Stock <Mr.Stock.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:llP38.5091$XA5.568988@news000.worldonline.dk...
> DAv.
> jeg hor mange W har en sonic..? jeg ville nemlig godt ha' haft købt h7
> pærer 55w, 12v!!
>
> MEN nu har jeg fået at vide at de vil brænde mitkredsløb af, hvis jeg
> sætter dem i, da min sonic åbenbart kun kan ta' 15 w!! passer det????
>
> mvh. DAniel
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Tænk på hvor meget mere varme en sådan pære vil give fra sig + hvor mange
flere ampere den vil trække gennem ledningsnet og ledninger.
Din lyskontakt vil få en væsenlig forringelse af sin levetid. Lygtehus vil
smelte og evt. også ledningsnettet !!

Havde du tænkt på det ??

Peter
Elektriker
BWS NG

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 01-02-02 11:18

øøhh nej... passer det seriøst?? vil det brænde sammen??